Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 23 April 2014

MH370 - Lima pesawat teruskan pencarian

Gambar satelit yang diambil oleh NASA kelmarin, memaparkan Taufan Tropika Jack berpusar di selatan Lautan Hindi sehingga menyebabkan usaha mencari pesawat MH370 yang hilang terpaksa dibatalkan akibat cuaca buruk. - AFP

PERTH 22 April - Empat pesawat tentera berlepas dari Pangkalan Tentera Udara Diraja Australia (RAAF) di Pearce yang terletak di utara Perth meskipun keputusan awal dibuat bagi menangguhkan aktiviti pencarian pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 hari ini.

Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC), yang memantau operasi pencarian berkata, aset berkenaan disertai pesawat E7 Wedgetail dari Pangkalan RAAF di Learmonth, bagi membantu mengelak konflik di ruang udara.

Kenyataan itu juga menyebut kesemua pesawat terbabit akan meneruskan misi mereka namun kapten masing-masing akan menilai situasi dan menggunakan budi bicara sama ada meneruskan aktiviti pencarian atau kembali ke pangkalan.

Sebelum ini, JACC berkata, aktiviti pencarian dari udara akan ditunda berikutan cuaca buruk di kawasan pencarian akibat Taufan Tropika Jack.

Keadaan laut bergelora dan tahap penglihatan yang buruk akan menjejaskan aktiviti pencarian serta berpotensi mendatangkan bahaya, katanya.

Bagaimanapun, 10 kapal yang terlibat dalam usaha pencarian hari ini meneruskan aktiviti masing-masing.

Penerbangan MH370, yang membawa 239 penumpang serta anak kapal, berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) pada 12.41 tengah malam 8 Mac dan hilang dari skrin radar ketika terbang di ruang udara Laut China Selatan. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140423/dn_03/Lima-pesawat-teruskan-pencarian#ixzz2zfwEHl1l  © Utusan Melayu (M) Bhd


 

No comments: