Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 5 August 2014

SUKAN KOMANWEL : Tidak adil saya dikecam - Jurulatih


Muhammad Dhaarma

GLASGOW - Jurulatih skuad hoki negara, Muhammad Dhaarma Raj Abdullah menyifatkan kritikan yang dilemparkan terhadap dirinya ekoran persembahan buruk skuad hoki kebangsaan pada Sukan Komanwel adalah tidak adil memandangkan temasya tersebut hanya dijadikan platfrom bagi memilih pemain ke Sukan Asia di Incheon, Korea Selatan, September ini.

Beliau berkata, dirinya tidak harus menjadi mangsa kecaman kerana sasaran skuad negara bukanlah pada Sukan Komanwel, tetapi sebaliknya pada pentas Sukan Asia.

"Tidak adil saya dikecam, jika benar Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) mahu bersaing untuk tempat keempat atau kelima kita seharusnya menghantar skuad utama bukannya pasukan kedua.

"Jika diikutkan, pencapaian pasukan tahun ini lebih bagus berbanding empat tahun lepas. Di India, skuad hoki yang senior meraih kedudukan kelapan," katanya ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan skuad kendaliannya menewaskan pasukan tuan rumah, Scotland 2-1 pada aksi penentuan tempat ketujuh dan kelapan Sukan Komanwel di Stadium Hoki Nasional Glasgow, kelmarin.

Mengulas mengenai pemilihan pemain ke Sukan Asia, Muhammad Dharma memberitahu, dia sudah pun mengenal pasti barisan pemain untuk dibawa ke temasya tersebut nanti.

Malah, Dhaarma turut memuji persembahan positif yang dipamerkan skuad negara meskipun berdepan kritikan hebat ekoran prestasi hambar dalam aksi Kumpulan B.

"Saya berpuas hati dengan persembahan pasukan ketika menentang Scotland, ini kerana menentang pasukan tuan rumah bukan satu tugas yang mudah tambahan lagi tekanan semakin tinggi selepas tewas kepada Trinidad & Tobago 2-4.

"Bagaimanapun anak-anak buah saya menunjukkan moral yang begitu baik dengan memenangi perlawanan ini. Apa yang jelas saya telah mengenal pasti pemain untuk ke Sukan Asia," ujarnya. - BERNAMA

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140804/su_07/Tidak-adil-saya-dikecam---Jurulatih#ixzz39UkoAMGE  © Utusan Melayu (M) Bhd 






No comments: