Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 27 August 2014

PIALA MALAYSIA : Tok Gajah lunas dendam

Oleh MUHAMMAD DAYNE AZMIN
dayne.ghazali@utusan.com.my

Pemain Pahang, Azammuddin Akil (kanan) diasak pertahanan Felda United pada perlawanan Piala Malaysia di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, malam tadi.

SELAYANG - Selepas dimalukan oleh Felda United di laman sendiri minggu lalu, Pahang bangkit melunaskan dendam apabila menumbangkan The Fighters 2-0 di Stadium Selayang semalam, sekali gus merampas takhta teratas Kumpulan A pada saingan Piala Malaysia.

Jaringan Tok Gajah dicipta oleh R. Gopinathan pada minit ke-65, sebelum Dickson Nwakaeme melalui sepakan penalti pada minit ke-90 melengkapkan malam gemilang juara bertahan itu.

Tiga mata yang diperoleh melunaskan dendam kekalahan memalukan 2-3 yang diterima di tempat sendiri, Sabtu lalu dan meletakkan Pahang memimpin Kumpulan A.

Melalui hantaran pendek Azamuddin Akil, Gopinathan tidak berdepan masalah menewaskan Farizal Harun pada minit ke-65.

Ketika Felda rancak menyerang di masa kecederaan, pelawat menghukum pertahanan The Fighters dengan serangan balas yang menyaksikan Farizal tiada pilihan, selain menjatuhkan Mohd.Fauzi Rozlan dalam kotak penalti.

Dickson yang mengambil sepakan penalti mudah mengelirukan Farizal bagi memastikan Pahang menghadirkan kekalahan pertama Felda dalam saingan Piala Malaysia.

Sementara itu, Johor Darul Ta'zim II (JDT II) gagal meraih kemenangan kedua berturut-turut apabila diikat 2-2 oleh LionsXII di Stadium Jalan Besar, sekali gus melepaskan peluang merapatkan jurang dengan dua pasukan teratas.

Tuan rumah mengejutkan JDT II menerusi gol pantas Hafiz Sujad seawal minit pertama.

Namun, anak-anak buah Azmi Mohammad tidak cepat melatah apabila menyamakan kedudukan sembilan minit kemudian melalui Mohd.Azniee Taib.

Harimau Selatan kembali memimpin permainan menerusi Akmal Ishak pada minit ke-66.

Faris Ramli menyelamatkan maruah LionsXII daripada meraih kekalahan kali ketiga berturut-turut dengan jaringan penyamaan, enam minit sebelum tamat permainan.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140827/su_02/Tok-Gajah-lunas-dendam#ixzz3BYsv6fop  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: