Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 28 August 2014

PIALA MALAYSIA : Aksi Kedah, Sarawak tegang


Pemain Kedah, Shafizan Hashim menendang pemain Sarawak, Junior Eldstal menyebabkan kedua-duanya dilayangkan kad merah dalam aksi Piala Malaysia di Stadium Darul Aman, Alor Setar, malam tadi. - UTUSAN/Safrizal Azmi

KUALA LUMPUR - Juara Liga Perdana, PDRM muncul pasukan pertama mengesahkan tiket ke suku akhir, namun kerancakan Piala Malaysia sedikit tercemar dengan aksi tegang di antara Kedah dan Sarawak yang menyaksikan tiga kad merah dilayangkan di Alor Setar semalam.

Malah, kempen Piala Malaysia turut dikejutkan dengan kekalahan 1-2 juara 32 kali, Selangor kepada pasukan berstatus kelab, Sime Darby di Shah Alam.

Dalam aksi di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, PDRM mengekalkan rekod empat kemenangan berturut-turut dan menjadi pasukan pertama ke suku akhir selepas menumpaskan T-Team 2-1.

Penyerang import dari Maldives, Ashfaq Ali menjadi wira apabila meledak kedua-dua gol pasukan pelawat.

Dalam satu lagi aksi Kumpulan D, dua jaringan Sime Darby pada 15 minir terakhir mengejutkan Selangor 2-1 di Stadium Shah Alam.

Tuan rumah yang banyak menguasai permainan mendahului pada minit ke-63 melalui Ahmad Hazwan Bakri.

Ketika Selangor sibuk mencari gol tambahan, pemain gantian Sime Darby, Fahrul Razi Kamaruddin mengejutkan mereka dengan gol penyamaan minit ke-75, sebelum Mateo Roskam meledak gol kemenangan pada minit ke-81.

Sementara itu, tiga kad merah yang diberikan kepada Junior Eldstal, Shafizan Hashim dan Gabor Gyepes mencemari perlawanan Kedah dan Sarawak di Stadium Darul Aman yang berakhir tuan rumah menang 2-1.

Dalam aksi tegang itu, pengadil, Syed Azhar Syed Kamar diserbu pegawai skuad Bujang Senang sebaik saja tamat perlawanan.

Di Stadium Perak, tuan rumah gagal mengukuhkan kedudukan dalam Kumpulan B apabila sekadar seri 1-1 dengan Terengganu walaupun mendahului perlawanan menerusi Hafiz Ramdan pada minit ke-47.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140828/su_04/Aksi-Kedah-Sarawak-tegang#ixzz3BeUhiR4H  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: