Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 27 August 2014

POLITIK : Keputusan sultan diharap selesaikan kemelut - U TURN LAGI...


Nik Abdul Aziz

KOTA BHARU 26 Ogos - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berharap keputusan Sultan Sharafuddin Idris Shah yang mahu setiap parti dalam pakatan pembangkang mencadangkan lebih dua nama untuk dipilih sebagai Menteri Besar Selangor baharu, akan dapat menyelesaikan krisis politik di negeri itu.

Menurut bekas Menteri Besar Kelantan itu, beliau yakin Sultan Selangor membuat pertimbangan wajar demi kepentingan rakyat di negeri itu.

"Doa kepada Allah SWT sebanyak-banyaknya, mudah-mudahan keputusan dibuat istana itu memberi manfaat dunia dan akhirat, insya-Allah," kata beliau ketika ditemui di rumahnya di Pulau Melaka, di sini hari ini.

Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menyatakan hasrat meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor kepada Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini, namun baginda mengarahkan beliau menangguhkan hasrat tersebut sehingga peralihan kuasa yang baharu dibuat.

Abdul Khalid ketika membacakan kenyataan Istana Selangor berhubung perkara itu memberitahu, baginda menitahkan setiap parti dalam pakatan pembangkang mencadangkan lebih daripada dua nama untuk dipilih sebagai Menteri Besar baharu.

Sementara itu, mengulas mengenai kemungkinan Pas bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor, Nik Abdul Aziz berkata, beliau menyerahkan keputusan itu kepada barisan kepemimpinan Pas negeri.

Pilihan Raya Kecil itu akan diadakan ekoran Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kubor, Datuk Noor Zahidi Omar, 57, meninggal dunia akibat kanser hati di sebuah hospital di Guangzhou, China pukul 5.45 pagi pada 20 Ogos lalu.

Dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Allahyarham menang dengan majoriti 1,736 menewaskan calon daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Bebas dalam pertandingan tiga penjuru dengan memperolehi 10,174 undi.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140827/po_02/Keputusan-sultan-diharap-selesaikan-kemelut#ixzz3BYDNE3an  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: