Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 26 August 2014

F1 : Ricciardo juara GP Belgium


DANIEL Ricciardo meraikan kejayaan muncul juara Grand Prix Belgium di Spa, Belgium semalam. - AFP

SPA-FRANCORCHAMPS - Pelumba Australia, Daniel Ricciardo dari pasukan Red Bull melakar kemenangan kedua berturut-turut musim ini setelah menjuarai Grand Prix Formula Satu Belgium, semalam.

Pemandu Mercedes, Nico Rosberg menamatkan saingan di kedudukan kedua, setelah pendahulu kejuaraan dunia dari Jerman itu terselamat daripada terlibat dalam pelanggaran dengan rakan sepasukannya, Lewis Hamilton yang mengalami masalah tayar pancit di sebelah kiri pada pusingan kedua setelah kedua-duanya saling bersaing untuk memintas antara satu sama lain.

Bagaimanapun, Hamilton akhirnya terpaksa mengambil keputusan untuk tidak meneruskan perlumbaan ketika saingan berbaki lima pusingan selepas krew pasukan menyedari jentera yang dipandunya mengalami masalah teknikal.

Untuk Ricciardo, kejayaan tersebut adalah kemenangan kedua berturut-turut selepas menjuarai Grand Prix Hungary, bulan lalu dan yang ketiga dilakar secara keseluruhan musim ini.

Pelumba muda itu terus mempamerkan prestasi yang baik mengatasi rakan sepasukannya, Sebastian Vettel yang menamatkan perlumbaan di kedudukan kelima. Sementara itu, turut berada di kedudukan podium ialah pelumba Finland, Valtteri Bottas dari Williams yang mencatat keputusan ketiga terbaik. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140825/sl_05/Ricciardo-juara-GP-Belgium#ixzz3BSBAQr46   © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: