Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 5 August 2014

POLITIK - Slogan CAT sekadar retorik DAP - Tan Tuan Tat


KUALA LUMPUR 4 Ogos - Slogan Cekap, Akauntabiliti, Telus (CAT) sekadar retorik DAP untuk menarik perhatian rakyat kerana hakikatnya prinsip itu tidak diamalkan sepenuhnya oleh kepimpinan tertinggi parti itu.

Bekas Pengerusi DAP Cawangan Taman Seri Sungai Pelek, Tan Tuan Tat berkata, sikap berdiam diri Penasihat parti, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng berhubung kemelut dan penyalahgunaan kuasa yang sedang berlaku dalam pakatan pembangkang khususnya di Selangor, juga dilihat bercanggah dengan prinsip yang dipegang oleh mereka selama ini.

Katanya, integriti dan kredibiliti Kit Siang dan Guan Eng juga menjadi tanda tanya apabila beberapa isu penting yang melanda rakyat termasuk isu lebuhraya Kidex, seolah-olah tidak diendahkan oleh mereka.

"Masalah seperti banjir, lambakan rumah urut haram, pengurusan sampah sarap yang tidak terurus dan beberapa isu lagi yang melanda Selangor mengundang rasa tidak puas hati dalam kalangan penduduk di negeri terbabit. Malah, keadaan persekitaran yang kurang bersih juga dikatakan secara tidak langsung menyumbang kepada peningkatan kes demam denggi sejak kebelakangan ini.

"Apa DAP Selangor sedang melakukan selama ini, Bukankah mereka juga sebahagian daripada pakatan pembangkang? Bukankah DAP juga mempunyai wakil rakyat di Selangor? Mengapa hanya berdiam diri? Di mana integriti Kit Siang dan Guan Eng dalam menangani isu berkaitan kebajikan rakyat?," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Beliau mengulas sikap dwistandard yang ditunjukkan oleh beberapa pemimpin DAP terhadap pelbagai isu melanda kerajaan negeri Selangor.

Dalam pada itu, dakwa Tuan Tat, kedua-dua anak beranak dinasti Lim itu lebih gemar mengunci mulut dan selesa mengambil pendekatan itu daripada menyuarakan masalah yang sedang berlaku di Selangor walaupun mereka adalah sebahagian daripada gabungan pakatan pembangkang.

"Malah, Kit Siang dan Guan Eng juga membisu mengenai dakwaan salah urus tadbir oleh beberapa ahli dan penyandang Majlis Eksekutif Negeri yang kini menentang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim," katanya.

Beliau turut mendakwa, seorang bekas ahli exco yang sebelum ini menyokong projek Kidex namun menarik balik pendiriannya berikutan terdapat sokongan hebat daripada kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Pas untuk Abdul Khalid berundur sebagai Menteri Besar.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140805/po_04/Slogan-CAT-sekadar-retorik-DAP---Tan-Tuan-Tat#ixzz39U1J9v00  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: