Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 8 August 2014

Dollah tagih bisa barisan penyerang

Oleh ZAZALI JAMIAN
sukan@utusan.com.my

SAFEE SALI (dua dari kiri) akan menjadi tonggak bahagian serangan dengan dibantu oleh Norshahrul Idlan Talaha apabila Harimau Malaya menentang Tajikistan di Dushanbe hari ini.

KUALA LUMPUR - Aksi persahabatan Harimau Malaya menentang Tajikistan di Dushanbe, ibu negara bekas anggota Kesatuan Soviet itu hari ini bakal menjadi ujian terutama buat jentera serangan dalam persiapan menghadapi cabaran Kejohanan AFF hujung tahun ini.

Ketua jurulatih baharu skuad kebangsaan, Dollah Salleh memberitahu sandaran pada jentera serangan akan diletakkan kepada dua penyerang Johor Darul Ta'zim, Safee Sali dan Norshahrul Idlan Talaha yang diharap mampu mempamerkan kecemerlangan menentang pasukan ranking ke-124 dunia itu.

Tambah Dollah, keserasian dalam pasukan juga telah bertambah baik sekali gus membolehkannya membuat percaturan dengan teliti biarpun perlawanan itu hanya aksi persahabatan.

"Bagi saya perlawanan ini amat penting dan saya percaya mana-mana jurulatih pun akan anggap aksi menentang Tajikistan sesuatu yang perlu menjadi tumpuan utama.

"Kemenangan dalam perlawanan ini adalah antara yang kami cari tambahan pula pasukan ketika ini dalam persiapan menghadapi Kejohanan AFF," katanya yang dihubungi Utusan Malaysia semalam.

Pasukan negara kini berada di kedudukan ke-151 dunia dan perlawanan ini merupakan aksi sulung buat Dollah yang mula menjadi jurulatih skuad Harimau Malaya pada Jun lalu, menggantikan Datuk K. Rajagobal yang tidak disambung kontraknya hujung tahun lepas.

Malah aksi persahabatan ini juga dianggap sebagai perlawanan yang kompetitif buat skuad kebangsaan kerana berdepan dengan pasukan di ranking lebih baik berbanding Malaysia.

Dollah yang sebelum ini memberitahu aksi menentang Tajikistan bukan satu eksperimen buat pasukannya berjanji melakukan yang terbaik dalam aksi sulung pasukan kebangsaan di bawah bimbingannya.

"Semua persiapan pemain untuk menghadapi perlawanan menentang Tajikistan berada dalam keadaan baik dan tiada apa-apa masalah ketika ini.

"Kami juga akan memberikan yang terbaik selain mahu memastikan persembahan pasukan berada di tahap memuaskan," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140808/su_01/Dollah-tagih-bisa-barisan-penyerang#ixzz39lIfLX42  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: