Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 8 August 2014

POLITIK - PKR kurang bijak - Mohd. Amar




KOTA BHARU 7 Ogos - Tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang dilihat mengamalkan politik kotor dengan mendedahkan kelemahan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bagi mencapai cita-cita mereka untuk menggantikan beliau sebagai Menteri Besar Selangor terus menerima kritikan daripada pemimpin-pemimpin kanan Pas.

Terbaharu, Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah (gambar) menyifatkan, pendedahan oleh Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkaitan Abdul Khalid bakal memburukkan lagi krisis yang melanda pakatan pembangkang.

"Adalah kurang bijak untuk PKR mengambil langkah tersebut dalam usaha mereka untuk menggantikan Menteri Besar Selangor yang setakat ini belum disabitkan dengan sebarang salah laku termasuk amalan rasuah.

"Ingin saya tekankan di sini, Pas bukan mahu campur tangan dalam pertelingkahan dalaman PKR, cuma ingin memberi pandangan sebagaimana DAP memberi pandangan terhadap pelaksanaan hudud di Kelantan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Isnin lalu, Saifuddin Nasution mendedahkan Abdul Khalid perlu ditukar kerana masalah keraguan integriti susulan isu penyelesaian hutangnya dengan sebuah bank.

Mohd. Amar yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan 1 bagaimanapun menegaskan, beliau yakin krisis berkenaan tidak akan menyebabkan Pas meninggalkan pakatan pembangkang.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat berkata, keputusan untuk keluar daripada pakatan pembangkang bukan perkara mudah kerana memerlukan mesyuarat tergempar atau diputuskan dalam muktamar khas Pas.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140808/po_02/PKR-kurang-bijak---Mohd-Amar#ixzz39ky9Gysi  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: