Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 7 August 2014

Nik Abdul Aziz bidas pemimpin PKR


NIK ABDUL AZIZ

KOTA BHARU 6 Ogos - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat membidas pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang membuat pelbagai tuduhan salah laku terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Beliau berkata, tindakan pemimpin PKR itu hanya membuka keaiban seseorang dan memberikan kesan yang buruk terhadap parti tersebut.

Dalam masa yang sama, beliau menegaskan sekali lagi pendiriannya untuk menyokong Abdul Khalid supaya kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

"Sebarang tuduhan sesama sendiri membawa kesan tidak baik. Tidak elok buka keaiban seseorang itu.

"Saya pegang pada pendirian berkaitan isu itu ( pertukaran Menteri Besar) dan rujuk pada kenyataan saya pertama dahulu ( menyokong Khalid) dikekalkan. Saya tidak mahu ulas lanjut, ini hal dalaman PKR," katanya ketika ditemui di kediaman beliau di sini, hari ini.

Kelmarin Setiausaha PKR, Datuk Saifuddin Nasution mendakwa Abdul Khalid perlu ditukar kerana masalah keraguan integriti susulan isu penyelesaian hutangnya dengan sebuah bank.

Bekas Ahli Parlimen Machang itu juga mendakwa beberapa urusan perniagaan melibatkan ke­rajaan negeri dan sebu­ah syarikat pemaju bernilai ratusan juta ringgit yang berlaku selepas penyelesaian hutang itu sehingga kini tidak dijelaskan secara memuaskan oleh Abdul Khalid.

Sebelum ini, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mempertahankan Abdul Khalid kekal sebagai Menteri Besar berikutan beliau tidak pernah khianat dalam menjalankan amanah kepada rakyat.

Pendirian Abdul Hadi mendapat sokongan Nik Abdul Aziz yang turut mahu Abdul Khalid terus kekal sebagai Menteri Besar Selangor.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140807/po_03/Nik-Abdul-Aziz-bidas-pemimpin-PKR#ixzz39fLVxdoj  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: