Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 5 August 2014

MH17 - Maimon reda tunggu mayat anak lebih lama


Maimon Sarpan bersama anaknya, Mohd. Ghafar Abu Bakar.

MELAKA 3 Ogos - Tiada apa yang dapat dilakukan oleh ibu kepada Ketua Pramugara pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH17, Mohd. Ghafar Abu Bakar, 54, selain berharap dan berdoa agar mayat anaknya segera dikenal pasti serta dibawa pulang ke negara ini.

Maimon Sarpan, 74, berkata, biarpun terpaksa menunggu lebih lama iaitu untuk tempoh dua ming-gu lagi bagi mendapatkan mayat anaknya itu, dia reda walaupun hanya cebisan anggota badan sahaja yang diterima nanti.

"Kalau terpaksa tunggu nak buat macam mana, terpaksalah menunggu juga. Lagi pun saya faham bukan senang nak bawa balik semua mayat dari kawasan nahas apatah lagi terletak di negara orang yang sedang bergolak.

"Saya cuma mampu berdoa supaya proses membawa pulang mayat anak saya dan mangsa yang lain dipermudahkan Allah. Hati saya rasa seperti dirobek-robek apabila terpaksa menunggu lama sebab setiap hari saya tak dapat tidur ke-rana terbayang-bayangkan keadaan mayat anak saya itu.

"Saya reda terima mayat anak saya dalam apa bentuk sekali pun, namun kalau boleh biarlah dalam keadaan sempurna," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Mohd. Ghafar meninggalkan seorang isteri Normi Abdullah, 54, berasal dari Sarawak serta tiga anak iaitu Saimah Baizura, 26; Amar Syarif, 25, dan Hafiz Azim, 14.

Pesawat MH17 membawa 298 orang termasuk 15 anak kapal terhempas di timur Ukraine dipercayai akibat dibedil peluru berpandu ketika penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

Dalam pada itu, Maimon turut berharap agar seluruh rakyat negara ini dapat mendoakan segala urusan membawa pulang mayat mangsa nahas itu dipermudahkan.

Kata Maimon, biarpun tragedi hitam itu sudah lebih dua minggu berlalu, namun kesedihan terhadap kehilangan Mohd. Ghafar masih menyelubungi keluarganya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140804/dn_16/Maimon-reda-tunggu-mayat-anak-lebih-lama#ixzz39U7x6weW  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: