Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 8 August 2014

JDT tak minat ambil Samuel Eto'o


TUNKU Ismail Sultan Ibrahim (kiri) meninjau keadaan padang Stadium Larkin sambil diperhatikan oleh Setiausaha Kehormat PBNJ, Mohd. Fahmy Yahya selepas mengadakan sesi perjumpaan dengan media dan kelab penyokong JDT di Johor Bahru, semalam. - Utusan/RAJA JAAFAR ALI

JOHOR BAHRU - Biarpun bintang penyerang Cameroon, Samuel Eto'o ada menyuarakan minat untuk menyarung jersi Johor Darul Ta'zim (JDT), namun disebabkan faktor usia, skuad Harimau Selatan tidak akan mengikat bekas bintang Chelsea itu.

Presiden Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata, usia pemain tersebut antara sebab PBNJ tidak meneruskan hasrat mengambil Eto'o.

Sambil menyifatkan Eto'o, yang pernah menyarung jersi Barcelona dan Inter Milan sebagai seorang penyerang yang bagus, Tunku Mahkota Johor berkata, jika pemain berusia 33 tahun itu diambil ia tidak selari dengan polisi PBNJ.

Menurut Tunku Ismail, sejak memegang jawatan Presiden PBNJ, beliau sudah membuat satu polisi baharu iaitu mahukan pemain import dalam kalangan pemain muda.

"Kami memang ada berbincang dan dia (Eto'o) juga ada tunjuk minat datang ke Johor tetapi ia bercanggah dengan polisi baharu PBNJ dan disebabkan usia dia pun saya rasa dah tinggi, kita tak jadi ambil dia," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai status Eto'o yang sebelum ini banyak diperkatakan di media sosial bahawa pemain berkenaan akan menjadi sebahagian keluarga JDT bagi saingan Liga Malaysia musim depan.

Tunku Ismail berkata, pihaknya sentiasa merancang untuk mengambil pemain lebih muda dan dalam polisi PBNJ mengenai pemain import juga menyatakan bahawa mereka akan membawa masuk pemain berprofil tinggi dan pemain muda.

Pada masa sama, Tunku Mahkota Johor itu turut memaklumkan buat masa ini, JDT bercadang untuk mengekalkan pemain import mereka iaitu Luciano Figueroa yang masih ada kontrak setahun dan juga Jorge Preyra Diaz.

"Apabila kita tidak jadi ambil Eto'o, saya cadang untuk gunakan bajet tersebut untuk membeli pemain muda dan memperkukuh sekali gus menyediakan sebuah pasukan yang mantap dan terbaik menjelang tahun 2016," katanya.

Eto'o, yang mengetuai kempen Cameroon pada Piala Dunia di Brazil bulan lalu kini turut dikaitkan dengan perpindahan ke kelab Liga Perdana Inggeris, Sunderland.

Sementara itu, ditanya mengenai Paulo Rangel, beliau secara berterus-terang memberitahu, pemain itu kekal bersama Selangor kerana JDT tidak meneruskan hasrat untuk memikat penyerang Red Giants tersebut.

Tunku Ismail berkata, Rangel memang seorang pemain yang bagus, namun hasrat mengikatnya tidak dapat diteruskan kerana cara permainan pemain itu berbeza dengan yang dipraktikkan oleh jurulatih JDT.

Dalam perkembangan lain, beliau memaklumkan, PBNJ sudah mengenal pasti empat pemain muda dari skuad Piala Presiden mereka untuk dipinjamkan ke kelab luar negara di Itali atau di Sepanyol tidak lama lagi.

"Ia adalah sebahagian perancangan PBNJ untuk memberi pendedahan dan pengalaman baharu kepada mereka dengan bermain di luar negara.

"Ini diharap dapat menyumbang kepada pembangunan bola sepak di negeri ini," katanya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140808/su_03/JDT-tak-minat-ambil-Samuel-Etoo#ixzz39lLt4nls  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: