Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 11 July 2014

WORLD CUP 2014 - Perlawanan tempat ke-3 tidak perlu - Van Gaal


LOUIS van Gaal menenangkan pemain tengah Belanda, Georginio Wijnaldum selepas mereka kalah kepada Argentina dalam perlawanan separuh akhir di Sao Paulo semalam. - AFP

SAO PAULO - Jurulatih Belanda, Louis van Gaal mengkritik perlawanan bagi penentuan tempat ketiga semalam, selepas pasukannya tewas pada pusingan separuh akhir kepada Argentina.

Pasukan Van Gaal kini perlu ke Brasilia untuk bertemu Brazil, awal pagi Ahad ini (waktu Malaysia) untuk perlawanan yang dipercayai perlu dimansuhkan sejak sekian lama.

"Saya fikir perlawanan ini tidak perlu diadakan. Saya sudah bercakap mengenainya untuk tempoh 10 tahun. Tetapi kami tetap perlu meneruskan permainan ini.

Van Gaal berkata, perlawanan itu hanya akan memalukan pasukan yang kalah dan satu lagi pasukan sentiasa memiliki kelebihan hari rehat.

"Ia tidak adil kerana kami memiliki kurang satu hari untuk berehat, ia bukan perlawanan yang adil. Bahagian yang paling kejam dalam perlawanan ini ialah awak berpeluang untuk tewas buat kali kedua berturut-turut.

"Saya telah cakap mengenai perkara ini 15 tahun lalu. Tidak perlu diadakan perlawnaan bagi tempat ketiga dan keempat kerana hadiah utamanya ialah menjadi juara," kata Van Gaal yang kini akan menjadi pengurus Manchester United selepas berakhirnya Piala Dunia. - AFP




No comments: