Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 23 July 2014

Mohd. Fauzan tangguh ke Glasgow kerana kemalangan


MOHD. Fauzan Ahmad Lutfi melihat kerosakan Proton Exora miliknya yang kemalangan dengan sebuah lori di KM247, Lebuh Raya Utara-Selatan, menghala utara, dekat Seremban malam semalam. - BERNAMA

KUALA LUMPUR - Mohd. Fauzan Ahmad Lutfi sepatutnya akan ke Glasgow semalam tetapi terpaksa menangguhkan pemergiannya kerana mengalami kemalangan jalan raya semalam.

Pelumba itu kemalangan di KM247 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Seremban, malam semalam, menyebabkan ketua jurulatih skuad lebuh raya, Aminuddin Sulaiman membuat keputusan menangguhkan pemergian pelumba itu ke Sukan Komanwel.

Katanya, ini bagi memberi ruang kepada Mohd. Fauzan untuk berehat secukupnya dan memulihkan mental dan fokusnya.

"Keadaan Fauzan baik, alhamdulillah. Dia hanya mengalami kecederaan ringan, tetapi isterinya dimasukkan ke wad tetapi tidak lama malam tadi (malam semalam).

"Buat masa ini, kami beri Fauzan rehat dahulu dan kami minta pihak (MSN) uruskan tiket untuk dia pergi kemudian. Lagipun tidak sempat kerana pukul 4 pagi tadi segala urusan baharu selesai," katanya ketika dihubungi semalam.

Hanya dua pelumba lebuh raya akan mewakili negara iaitu Mohd. Fauzan dan Loh Sea Keong yang mengikuti latihan bersama pasukan Giant Shimano.

Atlet berusia 28 tahun itu sepatutnya berlepas ke Glasgow, Scotland bersama Aminuddin dalam penerbangan semalam manakala Sea Keong dari Amsterdam.

Dalam kejadian pada kira-kira 11.30 malam itu, Mohd. Fauzan nyaris maut apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Proton Exora yang dipandunya merempuh sebuah lori yang melintang di tengah-tengah lebuh raya itu.

Pemandu lori berkenaan, Abas Baharom, 44, terbunuh di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan serius dan putus betis kanan.

Ketika kejadian Mohd. Fauzan bersama isteri Norasikin Omar, 31, sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas menghadiri majlis berbuka puasa bersama pasukan Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM) di Melaka.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20140723/su_04/Mohd-Fauzan-tangguh-ke-Glasgow-kerana-kemalangan#ixzz38GpKapdn  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: