Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 18 July 2014

WORLD CUP 2014 - Ozil tak beri sumbangan kepada Palestin


Mesut Ozil

LONDON - Khabar yang tersebar mengatakan bintang tengah Jerman, Mesut Ozil menderma 350,000 pound (RM 1.9 juta) kepada mangsa keganasan di Gaza adalah tidak benar, sebaliknya dia menyalurkan bantuan untuk kos pembedahan 23 kanak-kanak di Brazil.

Perkara itu disahkan oleh ejen pemain tersebut, Rob Harris dalam satu kenyataan semalam.

"Dakwaan bahawa Mesut Ozil menderma kepada Gaza tidak benar.

"Mungkin pada masa akan datang siapa tahu? Tetapi pada waktu ini dia hanya menderma untuk kanak-anak di Brazil," kata Harris.

"Bersempena kejohanan #Piala Dunia saya menanggung yuran pembedahan 11 pesakit kanak-kanak di Brazil.

"Sejak menjuarai #Piala Dunia saya meningkatkan jumlah itu kepada 23," kata Ozil menerusi Facebook.

Sementara itu dalam perkembangan berkaitan, kejayaan muncul juara dunia buat kali keempat menyaksikan Jerman merampas ranking No. 1 dunia buat kali pertama dalam tempoh 20 tahun.

Argentina yang tewas 0-1 kepada Jerman dalam aksi final, berada di tangga kedua, manakala Sepanyol jatuh tujuh anak tangga ke kedudukan kelapan dunia.

England, yang turut tersingkir di pusingan pertama mengalami kejatuhan terburuk dalam tempoh 18 tahun apabila berada di tangga ke-20 dari kedudukan 10, sebelum Piala Dunia bermula. - AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140718/sl_03/Ozil-tak-beri-sumbangan-kepada-Palestin#ixzz37mJZqpzP  © Utusan Melayu (M) Bhd 






No comments: