Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 17 July 2014

WORLD CUP 2014 - 'Kekalahan ini kekal dalam ingatan'


TONGGAK tengah, Javier Mascherano antara pemain yang paling menyerlah dalam skuad Argentina selain Lionel Messi sepanjang Piala Dunia berlangsung dengan prestasi konsisten sejak awal kempen.

RIO DE JANEIRO - Pemain tengah Argentina, Javier Mascherano menyifatkan kekalahan pada perlawanan akhir Piala Dunia dalam masa tambahan di tangan Jerman akan dikenang selamanya.

"Malangnya kesakitan itu akan sentiasa ada bersama kerana kami memiliki peluang untuk memenangi­nya," kata pemain tengah Barcelona itu selepas pasukannya kalah 1-0 di tangan Jerman di sini," katanya.

Argentina bermain di masa tambahan sebanyak tiga kali daripada empat perlawanan mereka dan hanya mempunyai masa sehari untuk berehat sebelum menghadapi final berbanding Jerman selepas terpaksa bermati-matian dalam penentuan sepakan penalti ketika bertemu Belanda di separuh akhir.

Pemain berusia 30 tahun itu berkata mereka berada dalam kepenatan pada babak kedua di masa tambahan selepas Mario Goetze menjaringkan gol kemenangan ketika perlawanan berbaki tujuh minit.

"Sukar untuk dijelaskan kerana ia (gol) terlepas daripada kami di saat akhir malah kami telah berusaha sehabis baik serta memiliki beberapa peluang terbaik sehingga kami kehabisan tenaga.

"Kesakitan itu amat dirasai ke­rana kami mahu membawa pulang trofi Piala Dunia ke Argentina namun gagal. Kami pulang dengan tangan kosong, sedangkan kami telah berikan yang terbaik dan kami meminta maaf kepada peminat yang sanggup hadir malah yang berada di kampung halaman," kata bekas pemain Liverpool itu.

Mascherano merupakan antara sepuluh pemain terbaik dalam kejohanan tersebut selepas aksinya mencuri tumpuan namun dia menegaskan dia lebih berbangga sekiranya menjadi sebahagian daripada pasukan membantu Argentina menjulang trofi buat kali pertama dalam tempoh 24 tahun.

"Bola sepak bergerak dalam satu pasukan dan bukannya secara individu.

"Kami menjalankan tugas kami dengan baik malah kami memberikan yang terbaik malangnya nasib tidak menyebelahi kami di perlawanan akhir," ujarnya. - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140715/sl_09/Kekalahan-ini-kekal-dalam-ingatan#ixzz37iPB1GrE  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: