Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 23 July 2014

Pencalonan Wan Azizah hanya tambah pergolakan PKR


MOHD. Shamsudin Lias (empat kanan) menyerahkan bantuan kepada penerima bantuan di majlis penyerahan bantuan Aidilfitri bertempat di Home Stay Sungai Sereh, Tanjung Karang, Selangor, kelmarin. - UTUSAN/Mohd. Shaharani Saibi

TANJONG KARANG 22 Julai - Tindakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengumumkan Presidennya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu dijangka tidak mampu menyelesaikan kemelut dalaman serta perebutan kuasa parti itu.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Mohd. Shamsudin Lias sebaliknya berkata, tindakan PKR itu dilihat hanya akan menambahkan masalah dalaman parti khususnya daripada golongan yang disifatkan sebagai 'rakus kuasa'.

"Saya yakin, kemelut perebutan jawatan Menteri Besar di antara kepimpinan PKR ini akan terus berpanjangan. Kemelut ini sendiri sebenarnya bukan isu baharu, bahkan telah lama berlarutan sebelum pilihanraya umum sebelum ini.

"Ini kerana, kemelut ini dikatakan berpunca kerana ada para pemimpin dalam PKR bercita-cita mahu menjadi Menteri Besar. Pemimpin terbabit dilihat mempunyai sokongan kuat dalam parti itu yang sekarang ini membuat desakan supaya Menteri Besar sedia ada, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim disingkirkan.

"Bagaimanapun, jika tindakan PKR mengumumkan Wan Azizah sebagai calon Menteri Besar yang baharu, saya fikir percaturan itu tidak akan mampu menyelesaikan kemelut itui," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis berbuka puasa dan penyampaian bantuan Aidilfitri kepada 60 orang penerima di kawasan DUN Sungai Burong di sini semalam.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140723/po_05/Pencalonan-Wan-Azizah-hanya-tambah-pergolakan-PKR#ixzz38GtjAADG  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: