Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 17 July 2014

WORLD CUP 2014 - Rodriguez mahu sertai Real Madrid


JAMES Rodriguez muncul antara pemain terbaik dalam Piala Dunia dan kini menyuarakan hasratnya untuk meninggalkan Monaco dan menyertai Real Madrid yang menjadi impiannya sejak kecil.

MADRID - Bintang Colombia, James Rodriguez mengesahkan kedudukannya selaku pemain yang menonjol di Piala Dunia dan Real Madrid dikatakan bersedia untuk berbelanja besar bagi mendapatkan pemain Colombia itu.

"Saya sememangnya menanti peluang untuk beraksi bersama Real Madrid," kata pemain Monaco itu kepada media tempatan, Daily Marca pada hari dia menjaringkan gol keenam, sekali gus melayakkannya menerima anugerah Kasut Emas di Piala Dunia.

"Ini merupakan impian saya dan sekarang benar-benar berlaku dan saya mahu menikmatinya," tambah pemain yang menyambut hari lahir ke-23 pada Sabtu lalu.

Colombia tersingkir pada peringkat suku akhir ketika bertemu Brazil selepas tewas 2-1. Pemain Jerman, Thomas Mueller atau bintang Argentina, Lionel Messi gagal merebut kasut emas selepas tidak menjaringkan gol dalam perlawanan akhir semalam yang berlanjutan ke masa tambahan.

Mueller berada berada di tempat kedua, kurang satu gol berbanding Rodriguez manakala Messi, Neymar dan penye­rang Belanda, Robin van Persie masing-masing menduduki tempat ketiga selepas menjaringkan empat gol.

"Terima kasih kepada sokongan yang telah anda berikan dan juga kepada rakan sepasukan yang menjadi sebahagian daripada kejayaan saya," kata Rodriguez menerusi akaun Twitter miliknya.

Presiden Colombia, Juan Manuel Santos dan rakan seperjuangan Rodriguez tidak putus-putus mengucapkan tahniah atas kejayaan pemain itu.

Penyerang Monaco itu, yang menggantikan Radamel Falcao yang cedera, turut menjaringkan gol dalam saingan suku akhir ketika tewas 2-1 di tangan Brazil.

Dia menjaringkan dua gol ketika menentang Uruguay di pusingan kedua dan menghasilkan tiga gol di peringkat kumpulan ketika bertemu Ivory Coast, Greece dan Jepun.

Menurut Daily Marca, Presi­den Real Madrid, Florentino Perez sudah berbincang bersama rakan sejawatannya, Dimitry Rubolovlev bagi mendapatkan khidmat Rodriguez.

Tambah akhbar itu lagi Real bersedia membayar 85 juta euro (RM368 juta) iaitu dua kali lebih tinggi sewaktu pemain itu berpindah dari Porto ke Monaco dengan yuran sebanyak 45 juta euro (RM194 juta). - AFP

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan_Luar_Negara/20140715/sl_10/Rodriguez-mahu-sertai-Real-Madrid#ixzz37iPwsVSt  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: