Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 24 July 2014

Hamas sasar lapangan terbang Tel Aviv


Dua orang kanak-kanak perempuan Palestin berjalan di kawasan runtuhan akibat dibedil tentera Israel di Gaza City, semalam. - AFP

GAZA CITY 23 Julai - Serangan roket Hamas dilancarkan dari Gaza mengenai kawasan berdekatan landasan lapangan terbang Ben Gurion di Tel Aviv menyebabkan penerbangan antarabangsa ke Israel terpaksa dibatalkan, ketika serangan rejim Zionis Israel ke atas Gaza menyaksikan enam orang termasuk dua kanak-kanak terbunuh, hari ini.

Perkhidmatan kecemasan Palestin berkata, sekurang-kurangnya enam orang penduduk Palestin terbunuh dalam serangan Israel ke atas bandar Khan Younis, selatan Gaza awal pagi ini.


Anggota keluarga meratapi kematian dua beradik, Adnan Habib, 22, kiri dan Mahmoud, 27, kanan yang terbunuh dalam serangan Israel ke atas Gaza, semalam. - AGENSI

"Lebih 20 orang lagi cedera, kebanyakan mereka cedera teruk dalam serangan tersebut," kata pasukan kecemasan tersebut.

Angka kematian akibat serangan Israel ke atas Gaza yang masuk hari ke-16 hari ini meningkat kepada 639 orang dengan lebih 4,000 orang lagi dilaporkan cedera.

Dalam pada itu, tentera Israel melaporkan dua lagi askarnya terbunuh dalam konflik tersebut, menjadikan jumlah askar Israel yang maut sejak serangan darat dilancarkan enam hari lalu meningkat kepada 29 orang.

Dalam pada itu, berpuluh-puluh keluarga Palestin terperangkap di selatan Genting Gaza ketika menyelamatkan diri daripada konflik berkenaan.

Bulan Sabit Merah Palestin berkata, pihaknya cuba menyelamatkan 230 orang berdekatan Khan Younis yang diserang kereta kebal Israel dan pesawat drone Zionis Israel sejak pagi ini.

Dalam pada itu, Pihak Berkuasa Penerbangan Amerika Syarikat (AS) mengharamkan perjalanan ke Israel sekurang-kurangnya selama 24 jam, manakala Agensi Keselamatan Penerbangan Eropah menasihatkan semua penerbang mengelak ke Tel Aviv sehingga satu masa yang akan ditentukan selepas roket Hamas yang mengenai kawasan berdekatan lapangan terbang Ben Gurion itu. - AFP/AGENSI

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140724/lu_04/Hamas-sasar-lapangan-terbang-Tel-Aviv#ixzz38LIZczmM  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: