Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 6 August 2014

DAP, PKR tidak perlu risau - Puad

Oleh HUSSAINI AMRAN
hussaini.amran@utusan.com.my

Puad Zarkashi

KUALA LUMPUR 1 Ogos - DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak perlu risau tentang teori penggabungan UMNO serta Pas seperti yang dibentangkan Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan Pas, Dr. Mohd. Zuhdi Marzuki dalam analisisnya.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, puak Erdogan yang pro-DAP mempunyai suara yang amat kuat di dalam Pas dan menolak kerjasama antara parti itu dengan UMNO.

Menurut beliau, pemimpin-pemimpin Pas mulai sedar bahawa mereka memerlukan DAP dan undi kaum Cina sekiranya parti itu mahu memenangi kerusi dalam pilihan raya di luar Kelantan.

"Saya yakin akhirnya Mohd. Zuhdi akan tersingkir dari Pas kerana tiada demokrasi dalam parti itu. Beliau akan senasib dengan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali dan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Mesej WhatsApp kumpulan Ahli Jawatankuasa Kerja (AJK) Pas Pusat yang dikatakan mengandungi perbincangan sulit antara sekumpulan pemimpin kanan Pas sekiranya parti tersebut keluar daripada pakatan pembangkang dan bekerjasama dengan UMNO itu tersebar sejak Ahad lalu.

Berdasarkan pada cetakan skrin mesej WhatsApp terbabit seperti yang disebarkan melalui media sosial, Mohd. Zuhdi memberi analisis bahawa Pas mungkin boleh mengekalkan penguasaan parti itu di Selangor sekiranya bergabung dengan 12 Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) dan dua ADUN PKR.

Mohd. Puad menambah, sokongan yang diberikan Pas terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bermotif politik dan bukan atas sebab agama atau kepentingan orang Melayu.

"Pas sokong Abdul Khalid sebab mereka tahu orang Melayu mula menolak Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Inilah peluang Pas untuk membersihkan parti itu daripada stigma Anwar sebelum Anwar mengheret mereka jatuh tersungkur," jelasnya.

Beliau memberitahu, Pas juga sedar orang Melayu kini telah hilang keyakinan terhadap parti itu berikutan pendiriannya yang terang-terangan menyokong DAP dalam isu kalimah Allah dan percetakan Bible berbahasa Melayu.

Mohd. Puad berkata, orang Melayu telah melihat bagaimana Pas sanggup mengkhianati Islam demi mengejar kepentingan politik.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140802/po_02/DAP-PKR-tidak-perlu-risau---Puad#ixzz39ZuMHCmr  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: