Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 5 August 2014

Bukti pakatan pembangkang rapuh


Shaiful Hazizy Zainol Abidin

ALOR SETAR 3 Ogos - Pendedahan Ketua Penerangan Pas Kedah, Muhammad Sanusi Md. Nor mengenai sejarah pentadbiran parti pembangkang pada penggal lalu membuktikan betapa pakatan itu tidaklah sebersih mana seperti yang selalu dicanang pemimpinnya.

Ketua Pemuda UMNO negeri, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin berkata, melalui pendedahan itu juga rakyat dapat menilai sendiri bagaimana pakatan pembangkang bergelut untuk mengekalkan kerjasama mereka yang kian rosak.

"Tanpa perlu sesiapa masuk campur, kepincangan itu akhirnya terdedah dengan sendirinya terutama mengenai bagaimana bekas Menteri Besar, Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak terpaksa menangani kerenah rakan sekutu Pas iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Hubungan parti dalam pakatan itu sebenarnya ibarat luka yang sudah menjadi kudis. Tetapi ada segelintir kepimpinan Pas masih cuba menutup kelemahan itu bagi mempertahankan pakatan berkenaan sehingga menjadikan mereka kelihatan sebagai ahli politik murahan," katanya.

Beliau bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Kota Setar, di sini hari ini dengan turut diiringi ketua Pemuda UMNO bahagian-bahagian di negeri ini dan beberapa ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Kota setar.

Baru-baru ini, Sanusi melalui laman Facebooknya mendedahkan bagaimana Pas terpaksa menanggung segala kesan negatif akibat pelbagai kerenah yang ditimbulkan PKR di Kedah sewaktu pakatan itu berkuasa pada penggal lalu.

Pendedahan itu dibuat sebagai reaksi kepada Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Saifuddin Nasution Ismail dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli yang dilihat cuba mengajar Pas supaya bersikap 'gentleman' dalam isu perebutan kerusi Menteri Besar Selangor.

Shaiful menambah, beliau amat berharap siasatan dijalankan ke atas pendedahan dilakukan Sanusi itu terutama yang melibatkan penyelewengan memandangkan tindakan tersebut jelas merugikan rakyat Kedah.

"Sanusi bukan ahli Pas yang hanya duduk di kedai-kedai kopi, sebaliknya beliau merupakan bekas Setiausaha Politik Azizan. Oleh itu, sudah pasti beliau mempunyai asas kukuh sebelum berani membuat pendedahan sedemikian.

"Maka, kertas siasatan perlu dibuka ke atas segala dakwaan itu. Sebelum ini, kami juga pernah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung beberapa isu, namun senyap sahaja sehingga kini," ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140804/po_02/Bukti-pakatan-pembangkang-rapuh#ixzz39UGpbmTG  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: