Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 July 2014

WORLD CUP 2014 - Van Persie cedera, Belanda gelisah


PENYERANG yang juga ketua pasukan Belanda, Robin van Persie (tengah) bermain dengan beberapa kanak-kanak sewaktu sesi latihan pasukannya di Rio de Janeiro semalam. - AFP

RIO DE JANEIRO - Belanda mungkin beraksi tanpa penyerang berbisa mereka, Robin van Persie semasa perlawanan suku akhir Oranje menentang Costa Rica (Ahad ini waktu Malaysia) selepas pemain Manchester United itu dipercayai mengalami kecederaan paha sejurus selesai menjalani satu sesi latihan di kem latihan mereka di sini semalam.

Penyerang berusia 30 tahun itu, yang merupakan watak penting dan harapan jurulatih Louis van Gaal untuk memenangi Piala Dunia pertama mereka, dilihat meninggalkan kem latihan dengan kaki ditampal pelekat khas.

Belanda berdepan cabaran Costa Rica dalam aksi suku akhir di Salvador dan Oranje amat berharap van Persie dapat cergas sepenuhnya.

Mail Online melaporkan, pemain sayap, Arjen Robben pada masa sama dilihat tidak menyudahkan sesi latihan mereka kelmarin dan hanya melakukan beberapa latihan memanas badan di tepi padang.

Satu daripada latihan yang dibuat Robben adalah ujian ketahanan kepantasan yang difahamkan salah satu cara bagi mengelak pemain Bayern Munich itu daripada jatuh di atas padang.

Van Persie telah menjaringkan tiga gol sepanjang temasya ini berlangsung dan van Gaal mungkin berharap untuk melihat aksi pemainnya itu sekali lagi dalam aksi di Stadium Fonte Nova.

Selepas kemaraan dramatik mengatasi Mexico 2-1 menerusi dua gol lewat permainan, skuad Oranje dilihat berada dalam keadaan santai menjelang pertemuan dengan pasukan Los Ticos sebelum kecederaan membabitkan van Persie.

Dengan keadaan van Persie masih menimbulkan keraguan, Belanda mungkin boleh bergantung harap kepada penyerang Klaas-Jan Huntelaar untuk diletakkan dalam kesebelasan utama.

Penyerang kelab Schalke di Jerman itu membuat penampilan pada separuh masa kedua sebagai pemain gantian ketika menentang Mexico dan hanya membuat tujuh sentuhan bola termasuk menjaringkan gol kemenangan menerusi sepakan penalti.

Pemain tengah, Nigel De Jong sementara itu dilihat menjalani proses pemulihan semasa sesi latihan itu selepas mengalami kecederaan pangkal paha yang memaksanya berehat antara dua hingga empat minggu. - AGENSI




No comments: