Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 July 2014

WORLD CUP 2014 - Pertembungan juara terbanyak


PEMAIN-pemain Jerman membuat larian memanaskan badan sebelum memulakan sesi latihan di Porto Seguro semalam dalam persediaan untuk menghadapi Brazil. - REUTERS

BELO HORIZONTE - Jerman akan bersemuka dengan permainan keras Brazil apabila dua gergasi bola sepak dunia bertentang mata di padang separuh akhir (awal pagi esok waktu Malaysia) dengan pasukan tuan rumah bertekad untuk memenangi kejuaraan kali ini buat penyerangnya yang cedera, Neymar.

Ketiadaan Neymar, dan ketua pasukan Thiago Silva, dalam perlawanan itu juga dijangka tidak mengurangkan bahang perlawanan, dengan jurulatih Jerman, Joachim Loew mahu membalas dendam kekalahan mereka kepada Brazil dalam perlawanan akhir 2002.

Pengendali Brazil, Luiz Felipe Scolari sudah melaungkan amaran awal bahawa pasukannya mahu meraih kemenangan ke atas Jerman biarpun tanpa Neymar bagi membolehkan tuan rumah hanya selangkah lagi untuk meraih kejuaraan keenam.

Bagi pemain Jerman, Bastian Schweinsteiger ketiadaan Neymar pada pertemuan kali ini bukan sesuatu yang menggembirakan mereka.

"Perlawanan pasti menjadi lebih menarik andai Neymar dapat beraksi kerana dia adalah antara pemain terbaik dunia.

"Kami juga sedar bahawa Brazil akan berusaha keras untuk mendapatkan kemenangan untuk dihadiahkan kepada Neymar yang tidak dapat beraksi hingga tamat kempen Piala Dunia 2014.


PEMAIN pertahanan Brazil, David Luiz (bawah) terjatuh setelah menjadi 'mangsa' gurauan rakan-rakan sepasukannya ketika mereka menjalani sesi latihan di Teresopolis semalam. - AGENSI

"Brazil yang ada kini tidak sama dengan yang dahulu, corak permainan mereka juga telah berubah.

"Permainan mereka kali ini lebih agresif dan awak perlu lebih berhati-hati, begitu juga pengadil perlawanan," kata Schweinsteiger.

Sementara itu, skuad Brazil ketika ini dalam proses perubahan percaturan pemain bagi menggantikan Neymar dan Silva yang digantung perlawanan.

Pemain Brazil, Willian memberitahu ketiadaan Neymar mungkin mengganggu sedikit corak permainan pasukannya dalam misi mendapatkan kemenangan ke atas Jerman.

"Peranan yang ada pada Neymar amat penting buat pasukan ini dan bermain tanpanya membuatkan kami sedikit sukar.

"Kami tahu kualiti yang kami ada. Kami juga amat sedih kerana kehilangannya namun kami perlu menjadi lebih kuat untuk merealisasikan impian kami untuk menjuarai Piala Dunia kali ini," kata Willian. - AFP




No comments: