Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 7 July 2014

WORLD CUP 2014 - Belalang hinggap di lengan Rodriguez


KELIHATAN seekor belalang hinggap di lengan bintang muda Colombia, James Rodriguez sewaktu pemain itu menyempurnakan sepakan penalti pada perlawanan suku akhir Piala Dunia menentang Brazil di Stadium Castelao, Fortaleza, Brazil, semalam. - REUTERS

BRAZIL - Bintang Colombia, James Rodriguez telah mempamerkan aksi terbaik sepanjang Piala Dunia berlangsung sekali pun pasukannya tersingkir pada suku akhir kepada Brazil di Stadium Castelao, Fortaleza, semalam.

Penyerang Monaco itu meledakkan beberapa gol cantik serta menyambut jaringannya dengan gaya menarik. Malah, pemain tersebut berjaya membantu pasukannya memberikan tentangan sengit ketika tewas 1-2 kepada Brazil.

Walaupun menunjukkan prestasi hebat dalam kejohanan tersebut, cara Rodriguez meraikan jaringannya dalam perlawanan itu akan terus terpahat dalam memori penyokong bola sepak untuk jangka masa panjang.

Sejurus selepas menyempurnakan sepakan penalti, pemain berusia 22 tahun itu telah mengutip semula bola untuk dibawa ke tengah padang, tetapi pada masa sama, Rodriguez dihinggap oleh seekor `mahkluk’ dilengannya.

Daripada pandangan pertama, kelihatan seekor cicak telah hinggap ke lengan pemain tengah Monaco itu, namun kemudiannya didapati ia hanyalah belalang gergasi.

Tidak diketahui sama ada Rodriguez menyedari kehadiran belalang itu atau mengabaikan sahaja serangga tersebut, tetapi cukup malang baginya apabila Brazil yang berjaya melangkah ke peringkat separuh akhir. - AGENSI



No comments: