Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 1 October 2014

SUKAN ASIA 2012 : Skuad boling semakin tertekan


SIN Li Jane (kiri) memenangi pingat perak acara AllEvent wanita semalam dan dia serta Shalin Zulkifli turut layak bersaing dalam acara Masters wanita hari ini.

INCHEON - Skuad boling negara semakin tertekan apabila masih gagal mencari pingat emas pertama Sukan Asia XVII selepas sekadar menambah dua lagi perak menerusi berpasukan lelaki dan Sin Li Jane dalam AllEvent wanita di Gimnasium Anyang Hogye semalam.

Ini merupakan perak keempat diraih skuad boling di Incheon selepas memenanginya dalam acara trio lelaki dan beregu wanita.

Walaupun jumlah pingat yang diraih agak memberangsangkan, namun boling hadir di Incheon dengan membawa misi besar iaitu mengulangi pencapaian dua emas di Guangzhou empat tahun lalu.

Selepas mendahului saingan AllEvent pada dua hari terakhir, Li Jane terpaksa akur gagal mempertahankan kedudukan itu apabila dipintas pada saat akhir oleh pemain tuan rumah, Lee NaYoung hanya menerusi 37 pin.

Li Jane, 22, menamatkan saingan perseorangan, beregu, trio dan berpasukan dengan mengumpul 5,095 jatuhan pin. Pingat gangsa milik pemain Singapura, Jazreel Tan dengan 5,013 jatuhan pin.

Dalam berpasukan lelaki, Zulmazran Zulkifli, Adrian Ang, Alex Liew, Syafiq Ridhwan Abdul Malek dan Timmy Tang mempamer semangat juang hebat apabila bangkit daripada kedudukan ketujuh, untuk menamatkan cabaran dengan perak menerusi 5,986 jatuhan pin, 242 pin di belakang Korea Selatan.

Hong Kong dengan 5,900 jatuhan pin membawa pulang pingat gangsa.

"Saya tidak bermain baik semalam (kelmarin) dan itu mempengaruhi kedudukan saya dalam AllEvent. Sejak awal lagi saya tahu pemain Korea mengekori dengan amat rapat, jadi saya tidak boleh melakukan kesilapan.

"Selepas masih gagal menghadiahkan emas buat Malaysia, saya akan cuba melakukan apa saja untuk mencari emas terakhir yang ditawarkan dalam saingan Masters. Cabaran tidak pernah mudah tetapi saya akan melakukan yang terbaik," kata Li Jane

Selain Li Jane, pemain berpengalaman Shalin Zulkifli turut menempatkan diri dalam saingan Masters Wanita dengan menduduki tangga ke16 AllEvent menerusi 4,777 jatuhan pin. Zulmazran pula akan diiringi oleh Adrian Ang dalam Masters lelaki yang bermula hari ini.

Dalam saingan berpasukan wanita, Malaysia sekadar menutup kempen di tangga ketujuh dengan 5,793 jatuhan pin, 326 pin di belakang pemenang pingat emas, Singapura. Perak milik Korea Selatan menerusi 6,048, manakala Indonesia meraih gangsa. - UTUSAN

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Sukan/20141001/su_08/Skuad-boling-semakin-tertekan#ixzz3ErGog2I0  © Utusan Melayu (M) Bhd


No comments: