Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 20 October 2014

Piala Malaysia: Kedah dapat modal selesa atasi Pahang 3-1


ALOR SETAR: Kedah sekali lagi mempamerkan persembahan bermutu untuk menewaskan Pahang 3-1 dalam saingan separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Darulaman, malam ini.

Kemenangan berharga ini memberi modal selesa buat anak didik Tan Cheng Hoe yang jelas menyajikan aksi penuh bertenaga di hadapan puluhan ribu penyokong Helang Merah.

Pahang pimpinan Zainal Abidin Hassan memberi saingan, namun penyudahan hambar mereka gagal membantu cabaran skuad Tok Gajah itu di tempat lawan.

Kedua-dua pasukan akan bertemu dalam separuh akhir kedua di Kuantan, Jumaat ini untuk mengintai peluang ke final, bulan depan.

Tuan rumah membuka tirai jaringan pada minit kelapan hasil jaringan cantik pemain import Korea Selatan, Namkung Wong yang menyudahkan hantaran daripada Mohd Rizal Ghazali.

Pahang yang jelas pincang tanpa Dickson Nwakaeme dan Damion Stewart gara-gara digantung perlawanan bangkit dan hampir mahu menyamakan kedudukan pada minit ke-16 tetapi usaha baik daripada Mohd Azamuddin Md Akil gagal disempurnakan R Gopinathan.

Selepas rehat, Kedah menguatkan lagi cengkaman apabila Mohd Farhan Roslan menanduk masuk gol kedua selepas menerima hantaran silang Badrol Bakhtiar pada minit ke-48.

Namun, Pahang tidak menyerah dan usaha mereka berbalas apabila bangkit merapatkan jurang pada minit ke-90 hasil jaringan Matias Conti.

Kedah bagai tidak berpuas hati dengan kedudukan mereka dan bertindak agresif mahu gegar gawang lawan lagi.

Selang dua minit kemudian keringat mereka berbalas apabila Khyril Muhymeen Zambri tenang menyumbat masuk gol ketiga pasukan untuk memberi modal selasa buat skuad Helang Merah.

KEPUTUSAN

Separuh akhir pertama

KEDAH..........3

(Namkung Wong, m-8

Farhan Roslan, m48

Khyril Muhymeen Zambri, 92)

PAHANG........1

(Matias Conti,m-90)


PENYERANG Kedah , Badrol Bakhtiar diasak benteng pertahanan Pahang dalam perlawanan separuh akhir pertama menentang Pahang di Stadium Darulaman. - Foto Shahrizal Md Noor


No comments: