Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 23 October 2014

PIALA MALAYSIA : Tok Gajah banyak kelemahan

Kena segera bangkit jika mahu cari tiket ke perlawanan akhir

OLEH SHAHRINNAHAR LATIB (NAHAR.LATIB@UTUSAN.COM.MY) | 22 Oktober 2014 3:23 PM

Pemain Pahang, R. Gopinathan (tengah) tetap menjalani latihan di Stadium Darul Makmur, Kuantan semalam biarpun menyambut Deepavali hari ini. –UTUSAN/MAHATHIR ALI

Kapten Pahang, Mohd. Razman Roslan mengakui terlalu banyak kelemahan yang perlu diperbaiki skuad Tok Gajah selepas tewas 1-3 kepada Kedah dalam aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia di Stadium Darul Aman, Alor Setar, Ahad lalu.

Katanya, pasukannya tidak boleh membuang masa dan perlu segera memperbaiki apa juga masalah jika mahu menjinakkan Lang Merah dalam perlawanan separuh akhir kedua di Kuantan, Jumaat ini.

Dalam aksi di Stadium Darul Aman minggu lalu, Pahang banyak melakukan kesilapan, terutama di bahagian serangan yang mempersiakan peluang selain bahagian tengah yang kurang berfungsi.

"Pertahanan juga banyak memberi peluang kepada lawan. Namun saya dan rakan akan bangkit untuk berjuang bagi membolehkan pasukan Tok Gajah menang ke atas Kedah," katanya di sini semalam.

Katanya lagi, dia memang kecewa dengan kegagalan pasukan menang pada perlawanan itu, namun tidak mahu memikirkan sebalik terus fokus untuk perlawanan separuh akhir kedua Jumaat ini.

"Kita akan bangkit untuk menang. Dengan kemasukan semua Dickson Nwakaeme dan Damion Stewart saya yakin kita mampu beroleh kemenangan," katanya.

Katanya lagi, semua pemain diharap tidak leka dan mengambil mudah sebaliknya perlu mempamerkan kebangkitan agar sasaran untuk layak ke peringkat akhir tercapai.

Dalam pada itu, dia menyeru penyokong memenuhi Stadium Darul Makmur bagi menaikkan semula semangat pemain-pemain Tok Gajah.

Sementara itu, 32,500 keping tiket perlawanan separuh akhir kedua Piala Malaysia antara Pahang dengan Kedah akan mula dijual di kuanter-kaunter tiket di Stadium Darul Makmur esok.

Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Perlawanan PBNP, Raja Mustafa Shah Raja Jalil Shah berkata, seba­nyak lapan kaunter akan dibuka, termasuk kaunter khas untuk wanita.

“Selain itu, 5,000 keping tiket pula boleh diperolehi di Stadium Mini Temerloh, Temerloh, bermula pukul 10 pagi pada hari yang sama.

“Setiap pembelian akan dihadkan hanya empat keping seorang dan dua tiket sahaja untuk kanak-kanak,” katanya di sini semalam.

Menurut beliau, harga tiket kekal seperti biasa iaitu RM12 untuk terbuka, RM15 (terbuka berbumbung) dan RM25 (tempat duduk utama).

“Selain itu bagi kanak-kanak berumur lima hingga 11 tahun tiket berharga RM8. Tiket dijual sehingga habis dan kalau ada lebih lagi, bakinya akan dijual pada Jumaat pula,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/tok-gajah-banyak-kelemahan-1.15433#sthash.fjqUMiUp.dpuf



No comments: