Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Friday 31 October 2014

POLITIK : Rusuhan: UM buat laporan polis

29 Oktober 2014 11:05 PM

IZZAT Zalman Abd. Kader (kiri) bersama dua Pengarah Keselamatan UM, Khairul Anuar Abu Shari (tengah) dan Yusoff Harun menunjukkan laporan polis yang dibuat di Balai Polis Pantai, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 28 Okt. – Universiti Malaya (UM) hari ini membuat laporan polis terhadap tindakan kumpulan aktivis mahasiswa dan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim menceroboh kawasan kampus pusat pengajian itu di Lembah Pantai di sini malam tadi.

Laporan yang dibuat di Balai Polis Pantai kira-kira pukul 11 pagi itu menuntut satu siasatan dijalankan berhubung pencerobohan dan rusuhan di pintu pagar universiti berkenaan.

Pengarah Keselamatan UM, Mohd. Shaiful Zamri Abdul Iman berkata, kumpulan aktivis mahasiswa dan orang awam penyokong Ketua Pembangkang tersebut dianggarkan hampir 1,000 orang telah berkumpul sejak pukul 7 malam di luar pagar pintu masuk utama sebelum menceroboh kawasan universiti tanpa kebenaran.

“Rusuhan itu berlaku berikutan tindakan Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (PPUM) yang menganjurkan majlis itu menjemput Anwar sebagai tetamu tanpa mendapat sebarang kelulusan daripada pihak universiti.

“Rempuhan dan pencerobohan yang berlaku sekitar pukul 9 malam itu menyebabkan pintu pagar roboh dan mangga serta rantai pagar ber­kenaan telah pecah,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis tersebut.

Sementara itu, Ketua Unit Media dan Korporat UM, Izzad Zalman Abd. Kader berkata, siasatan dalaman sedang dilakukan ke atas pelajar-pelajar yang terlibat dan penelitian secara telus akan dilaksana berdasarkan rakaman kejadian malam tadi.

“UM sedang menyiasat penglibatan pelajar berkenaan dan sebarang tindakan bergantung kepada hasil siasatan yang akan diumumkan dalam masa terdekat.

“Mereka (pelajar) sedia maklum penganjuran ini tidak mendapat kelulusan daripada UM dan apakah implikasi kepada mereka jika terlibat. Sebarang tindakan akan mengikut undang-undang yang telah ditetapkan,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/rusuhan-um-buat-laporan-polis-1.18162#sthash.GIoR7sW1.dpuf



KOMEN : JANGAN LUPA MANUSIA YANG DI ARAK DAN MEMBERI CERAMAH SELEPAS PINTU PAGAR DIROBOHKAN JUGA HARUS DITANGKAP DAN DIDAKWA KERANA ADA UNSUR2 HASUTAN MENGAJAK PELAJAR MERUSUH...DAN JUGA MENCEROBOH... 

No comments: