Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 10 July 2014

Wan Azizah dicabar nyatakan pendirian

Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my

Wan Azizah Wan Ismail

KUALA LUMPUR 9 Julai - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dicabar menyatakan pendirian dengan segera sama ada mahu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kekal sebagai Menteri Besar Selangor atau tidak.

Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Senator Datuk Seri S. Nallakaruppan berkata, kegagalan Wan Azizah menyatakan pendirian dengan membenarkan diri menjadi boneka hanya memusnahkan PKR dan menyusahkan rakyat Selangor.

Katanya, Wan Azizah perlu melaksanakan tanggungjawab itu kerana suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi liabiliti bukan sahaja kepada parti tetapi negara, kerana banyak percaturan politik ketua pembangkang itu mendatangkan masalah.

"Wan Azizah kena nyatakan pendirian sama ada menyokong Abdul Khalid kekal sebagai Menteri Besar Selangor atau beliau sendiri mahu mengambil alih kedudukan tersebut dan bukannya membiarkan Anwar terus menerus menekan Abdul Khalid.

Nallakaruppan

"Presiden parti perlu memainkan peranan dengan membuat keputusan kerana jika tidak, beliau akan kekal dikenang sebagai seorang boneka yang hanya diperalatkan suami sendiri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abdul Khalid kini ditekan hebat pemimpin PKR sendiri agar melepaskan jawatannya selaku Menteri Besar Selangor selepas cubaan untuk berbuat demikian melalui 'Kajang Move' dengan membawa masuk Wan Azizah dilihat belum berhasil.

Kelmarin, media dimaklumkan mengenai penyebaran maklumat palsu kononnya Abdul Khalid akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi menyerahkan surat peletakan jawatan sebagai Menteri Besar menerusi laman sosial.

Selain itu, terdapat penyebaran maklumat kononnya dikeluarkan Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) mengenai Pesuruhjaya Pas Selangor, Iskandar Abdul Samad telah diperkenankan oleh Sultan Selangor sebagai Menteri Besar baharu.

Bernama bagaimanapun menafikan pihaknya mengeluarkan kenyataan tersebut, sebaliknya memaklumkan ada pihak tertentu menggunakan nama agensi itu untuk menyebarkan berita palsu berkenaan.

Dalam perkembangan berkaitan, Nallakaruppan berkata, Anwar perlu berhenti daripada mencampuri urusan pentadbiran Selangor dan adalah lebih baik menggunakan peluang yang ada untuk menyelesaikan masalah peribadi kronik yang dihadapinya.

"Semua mimpi-mimpi indah Anwar sudah berakhir dan takdir menentukan beliau tidak mungkin menjadi Perdana Menteri. Sebagai muslim, Anwar perlu percaya kepada takdir Tuhan dan gunalah masa yang ada untuk membaiki diri," ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140710/po_01/Wan-Azizah-dicabar-nyatakan-pendirian#ixzz372NVwrsc  © Utusan Melayu (M) Bhd 



No comments: