Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 8 July 2014

Letak jawatan: MB Selangor sedia maafkan sempena Ramadan


Abdul Khalid Ibrahim

SHAH ALAM 7 Julai - Mengambil sikap mahu menjaga kesucian bulan Ramadan, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bersedia memaafkan pihak tidak bertanggungjawab yang memfitnah beliau mahu meletakkan jawatan sebagaimana tersebar dalam laman sosial sejak semalam.

Sikap itu dapat dilihat apabila Abdul Khalid ketika ditanya kemungkinan perkara tersebut dilakukan oleh pesaingnya dalam parti berkata, beliau tidak mahu memperbesar-besarkan isu tersebut bagi menghormati Ramadan.

"Itu tidak mengapa. Bulan puasa, saya tidak boleh cakap benda yang tidak betul," katanya ringkas ketika ditemui pemberita selepas menghadiri mesyuarat Jawatankuasa Perancangan Negeri di sini hari ini.

Sejak semalam, maklumat palsu mengenai Abdul Khalid akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah di istana hari ini bagi menyerahkan surat peletakan jawatan sebagai Menteri Besar tersebar dalam laman sosial termasuk Twitter, blog dan WhatsApp.

Selain itu, terdapat penyebaran yang didakwa dilakukan oleh Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama) mengeluarkan berita mengenai Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Peneroka Bandar yang juga Pesuruhjaya Pas Selangor, Iskandar Abdul Samad telah diperkenan oleh Sultan Selangor sebagai Menteri Besar baharu.

Bernama bagaimanapun menafikan pihaknya mengeluarkan kenyataan tersebut sebaliknya memaklumkan ada pihak tertentu menggunakan nama agensi itu menyebarkan berita tersebut.

Mengulas lanjut, Abdul Khalid menafikan berita tersebut dan meminta pihak tidak bertanggungjawab supaya menghentikan perbuatan sedemikian.

"Itu tidak benar (peletakan jawatan). Saya baru lepas mesyuarat dan saya ada lagi satu mesyuarat selepas ini," katanya.

Ditanya sama ada penyebaran berita palsu itu sebagai satu bentuk serangan peribadi terhadapnya sempena pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Abdul Khalid enggan mengulas.

Sementara itu, Iskandar ketika ditemui turut menafikan laporan beliau akan menggantikan Abdul Khalid.

"Memang tidak betul. Saya fikir spekulasi itu tidak benar," katanya.

Terdahulu, sekumpulan wartawan berkumpul seawal pukul 8 pagi di hadapan Istana Bukit Kayangan dan Istana Mestika di sini bagi mendapatkan pengesahan mengenai dakwaan Abdul Khalid akan melepaskan jawatannya.




No comments: