Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 27 March 2012

MACAMANA NAK TUNAI, GAJI PENASIHAT PUN HANYA RM 1.00

Pembangkang gagal tunai janji
NAJIB Tun Razak menyampaikan sumbangan tilam dan dapur kepada wakil mangsa banjir Hulu Langat dan Ampang sambil diperhatikan oleh Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim di Dusun Tua, Hulu Langat, semalam. - UTUSAN/ZAINI HUSIN

HULU LANGAT 25 Mac - Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan keyakinan beliau terhadap sokongan rakyat di Selangor yang didapati semakin memuncak kepada Barisan Nasional (BN) menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Perdana Menteri berkata, angin perubahan sokongan itu terhasil apabila BN sentiasa mengotakan segala janji yang dibuat khususnya terhadap golongan memerlukan serta pelbagai lapisan masyarakat lain melalui pelbagai program transformasi kerajaan.

Selain itu, katanya, angin perubahan sokongan tersebut turut didorong oleh kegagalan pembangkang mengotakan janji yang dibuat mereka pada pilihan raya umum lalu.

"Dia (pembangkang) janji 2008 banyak mana dah tunai? Cukai pintu dikurangkan 20 peratus, dah tunai? Cukai premis perniagaan turun 10 peratus, tunai? Perkhidmatan kesihatan percuma warga emas di Selangor, tunai?

"RM50 sebulan bantuan kanak-kanak prasekolah? RM600 sebulan elaun ibu tunggal? Belum lagi. Kecil sahaja. Kita lihat sebab itulah rakyat semakin yakin kepada BN.

"Jadi tidak payah cakap banyak, kita sudah kena tipu sekali cukup, jangan nak kena tipu sekali lagi," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian bantuan mangsa banjir di kawasan Parlimen Hulu Langat dan Ampang di Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Dusun Tua, di sini hari ini.

Sumbangan kepada 3,578 mangsa banjir yang terjejas dalam kejadian awal bulan ini menyaksikan kehadiran lebih 5,000 ahli keluarga terlibat serta para penyokong UMNO dan BN.

Dalam pada itu, Najib yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor berkata, kerajaan BN sentiasa mengutamakan kebajikan masyarakat kerana rakyat yang bertanggungjawab memilih para pemimpin untuk mentadbir negara.

Sambil berseloroh, katanya, beliau sanggup melewatkan jadual untuk ke acara perlumbaan Grand Prix Formula Satu (F1) Petronas Malaysia 2012 di Litar Antarabangsa Sepang hari ini, demi menyelesaikan acara bersama para mangsa banjir tersebut terlebih dahulu.

"Saya sepatutnya ada di Sepang tapi saya beritahu (Lewis) Hamilton, (Michael) Schumacher boleh tunggu, (Jenson) Button boleh tunggu, F1 tunggu dulu kerana rakyat Hulu Langat dan Ampang mesti diutamakan.

"Sebab sana tidak ada undi, Hamilton tidak boleh undi, Schumacher tak boleh undi, tuan-tuan dan puan-puan boleh undi dan anda semua yang meletak kami di atas, sebab itu kita hargai," katanya.

KOMEN : KENAPA NAK MARAH PADA PUAK PEMBANGKANG... YANG TERTIPU RAKYAT YANG DIPERBODOHKAN KERANA TERPESONA DENGAN JANJI BULAN DAN BINTANG MEREKA, AKHIRNYA YANG RAKYAT DAPAT LALAT DAN LANGAU BERTERBANGAN MEMENUHI RUANG ANGKASA KERANA MASALAH SAMPAH CIPTAAN MB SELANGOR... BANYAK LAGI TU BENCANA YANG AKAN MENDATANG... MASALAH AIR MASIH BELUM SELESAI TU...

No comments: