Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 9 June 2009

Isu perpaduan harus diutamakan semua parti - Rais



09/06/2009 2:37pm


KUALA LUMPUR 9 Jun — Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata soal perpaduan harus diutamakan oleh semua parti tidak kira sama ada pembangkang ataupun penyokong kerajaan di negara ini.

Rais yang juga Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan berkata DAP atau Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak mempunyai hak untuk mengatakan cadangan PAS untuk membentuk kerajaan perpaduan tidak boleh diterima.

“Saya percaya PAS mempunyai pendirian sendiri. Tidak perlu DAP atau PKR beri nasihat dalam bentuk yang tidak menguntungkan, kita jangan merendahkan pandangan mana-mana pihak.

“Barang siapa yang tidak sukakan perpaduan, mereka itu harus kita anggap sebagai tidak mempunyai pendirian politik yang membina untuk Malaysia,” katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan Pemangku Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kesenian Singapura Lui Tuck Yew di sini hari ini.

Rais turut menyatakan penghargaan tinggi kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana memberi cadangan dan pandangan yang jauh itu. - Bernama
Demi Perpaduan orang Melayu yang selama ini berpecah belah...apa salahnya parti politik yang berteraskan orang Melayu/Islam kembali duduk semeja berunding untuk kebaikan bersama...Yang tak menyokong dan membantah keras segala usaha kebaikan ini kita semua sedia maklum akan orang-orang dan parti politik ini...kita tinggalkan sahaja mereka...Allah tidak menggubah sesuatu bangsa itu melainkan mereka mengubah nasib mereka sendiri dengan pertolongan Allah swt jua....Untuk kesejahteraan anak cucu kita sama-samalah kita berdoa agar perpaduan ini menjadi realiti dan bukan hanya menjadi senjata berpolitik....

No comments: