Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 29 May 2012

SYURGA NIK AZIZ TAK ADA NILAI...

Tarik balik 'fatwa' undi Pas masuk syurga - Fathul Bari
DARI UTUSAN MALAYSIA
28/5/2012


KUALA LUMPUR 27 Mei - Pas perlu menarik balik 'fatwa' mengatakan individu yang mengundi parti itu akan mendapat balasan syurga kerana ia ternyata terkeluar daripada ajaran Islam.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja, Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, hanya Allah SWT yang berhak menawarkan ganjaran syurga dan bukannya Pas.

Ini kerana katanya, Pas yang lahir daripada sistem demokrasi Barat hanyalah sebuah parti politik dianggotai oleh manusia biasa serta tidak lari daripada melakukan sebarang kesilapan.

"Adakah Pas itu sempurna sehingga melayakkan parti politik tersebut menjanjikan syurga kepada para ahli dan pengundinya?

"Demi kekuasaan, Pas sanggup menjanjikan syurga. Adakah kuasa politik boleh menjanjikan sesuatu yang setaraf dengan Allah SWT? Pas perlu tarik balik kenyataan undi Pas boleh masuk syurga," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas wawancara Mingguan Malaysia dengan Ahli Majlis Fatwa Masjidil Haram, Sheikh Dr. Sulaiman Saloomi yang antara lain menegaskan fatwa propaganda yang mengatakan seseorang itu akan masuk syurga jika mengundi parti tertentu adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.

Sheikh Sulaiman yang juga Profesor di Universiti Ummul Qura, Mekah turut menegaskan parti politik Islam perlu bersatu dengan parti nasionalis dari kalangan umat Islam demi kesejahteraan umat kerana kerjasama dengan parti politik bukan Islam membahayakan akidah Islam itu sendiri.

Selain itu, beliau memberitahu, mana-mana pemimpin Islam yang menyokong kepelbagaian agama dan mengatakan semua agama adalah sama telah dihukum kafir oleh semua ulama Hanafi, Shafie, Maliki dan Hambali.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat (Muafakat), Ismail Mina Ahmad pula berkata, Islam bukan agama yang boleh digunakan dengan jenama dan slogan tertentu bagi mengejar kepentingan politik.

Katanya, golongan yang menggunakan Islam untuk kepentingan diri wajar ditolak kerana perbuatan itu jelas membelakangi prinsip dan hukum syarak.

''Kenyataan undi sesuatu parti akan masuk syurga bukan satu fatwa tetapi ia merupakan retorik politik untuk menarik sokongan pengundi.

''Fatwa adalah sesuatu hukum yang disepakati oleh para ulama berlandaskan al-Quran dan al-Sunah, sebaliknya jika dikeluarkan untuk kepentingan diri sendiri, patut ditolak,'' katanya.

Sementara itu, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria melahirkan kekecewaan terhadap keputusan Pas untuk tidak bermuzakarah dengan UMNO.

Katanya, tindakan Pas yang lebih sanggup bekerjasama dengan DAP nyata tidak selari dengan ajaran Islam.

KOMEN : PAS TAKAN BERANI MENARIK FATWA NIK AZIZ TU SEBAB TAKUT KEHILANGAN PENYOKONG YANG DISESATKAN.... YANG PENTING BAGI MEREKA UNDI PAS MESTI MASUK SYURGA... APALAGI SPIN NIK AZIZ SELEPAS INI BILA DIKATAKAN PARTINYA SESAT...?

No comments: