Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 28 May 2012

KALAU BERHENTI TAKUT ANAK CUCU JADI PENGEMIS...

Nik Aziz dicabar serah jawatan MB kepada Anuar Tan
DARI UTUSAN MALAYSIA
28/5/2012


KOTA BHARU 27 Mei - Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dicabar meletakkan jawatan dalam tempoh 24 jam dan menyerahkan tempat tersebut kepada Datuk Anuar Tan Abdullah bagi membuktikan kata-katanya bahawa bukan Melayu boleh menjadi pemimpin di negara ini.

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali berkata, Anuar yang juga ahli Exco kerajaan Pas Kelantan layak menggantikan tempat Nik Abdul Aziz untuk menerajui negeri ini berdasarkan kriteria tersebut.

Beliau berkata, memang benar Islam sudah cukup untuk seseorang menjadi Perdana Menteri tetapi keadaan semasa di negara ini berbeza di mana Melayu adalah majoriti.

"Saya cabar Nik Aziz letak jawatan dalam masa 24 jam dengan serah kepada Anuar - seorang berketurunan Cina, elok sangat bagi jawatan itu kepada Anuar sebab dia (Nik Aziz) sudah lama jadi Menteri Besar dan selalu sakit.

"Memang benar Islam sudah cukup untuk menjadi Perdana Menteri tetapi dalam keadaan sekarang Melayu lebih layak kerana majoriti, sebagai contoh di Kelantan 95 peratus penduduk adalah Melayu dan Islam maka orang Melayu lebih layak menjadi Menteri Besar.

"Anak Nik Aziz, Nik Abduh sendiri menyebut Melayu lebih layak jadi Perdana Menteri disebabkan majoriti dan ini Tanah Melayu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang tidak kisah siapa menjadi Perdana Menteri asalkan individu tersebut beragama Islam.

Ia berasaskan prinsip Islam tidak menetapkan bangsa tertentu untuk menjadi pemimpin kepada sesebuah negara.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas berkata, semua pihak juga perlu berhati-hati agar tidak tertipu dengan individu yang menukar agama hanya untuk kepentingan tertentu dan bukannya mahu beriman kepada Allah SWT.

"Kalau kita bagi bukan Melayu beragama Islam jadi pemimpin, lepas menjadi Perdana Menteri dia murtad macam mana sebab sekarang banyak masalah macam itu, ada ramai yang masuk Islam sebab hendak kahwin dan selepas itu murtad.

"Kita takut juga tertipu kerana itu perlu beringat takut ada kesan sampingan, masuk Islam hanya untuk nama Islam tetapi sebenarnya mempunyai agenda tertentu seperti Salman Rushdie," katanya. Beliau berharap Nik Abdul Aziz menilai semua perkara tersebut sebelum mengeluarkan kenyataan agar tidak timbul kekeliruan.


KOMEN : NAK TAKUT APA... SEKARANG PUN PARTI PAS DAH MACAM PENGEMIS... ASAL CERAMAH POLITIK AJE ADA TABUNG YANG BERJALAN... MINTA SEDEKAH... CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

No comments: