Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 28 May 2012

Harimau Malaya uji Filipina


DARI KOSMO ONLINE
28/5/2012


WAN ZACK (kiri) mungkin diketepikan pada aksi menentang Filipina akibat kecederaan.



ATAS kertas, Filipina ketika ini mungkin dilihat memiliki sedikit kelebihan berbanding pasukan bola sepak kebangsaan.

Apa tidaknya, skuad kendalian Michael Weiss itu kini melonjak naik lima tangga di depan Harimau Malaya apabila berjaya menghuni tangga ke-148 dunia dalam ranking terkini Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA).

Ketika seri 1-1 dengan skuad negara dalam satu aksi persahabatan di Stadium Memorial Rizal, Manila, pada 29 Februari lepas, skuad yang terkenal dengan jolokan The Azkal itu sekadar menghuni tangga ke-156 dunia.

Meskipun perbezaan ranking tidak dijadikan ukuran, skuad kendalian Datuk K. Rajagobal pastinya bersedia melunaskan misi mempertahankan maruah negara menjelang pertemuan kedua-dua pasukan dalam satu aksi persahabatan di Stadium Shah Alam, Jumaat ini.

Dalam pertemuan di Manila tempoh hari, jaringan penyamaan Ahmad Shakir Ali pada masa kecederaan berjaya menyelamatkan maruah Malaysia yang terlebih dahulu ketinggalan menerusi jaringan penyerang tuan rumah, Dennis Wolf seawal minit ke-34.

Ahmad Shakir begitupun ketika ini dilaporkan kurang cergas bersama seorang lagi pemain sayap negara, Wan Zack Haikal Wan Nor gara-gara kecederaan.

Namun, ia tidak menerbitkan perasaan resah di hati Rajagobal yang percaya dengan kemampuan pemainnya.

"Ahmad Shakir mengalami kesakitan otot paha, manakala Wan Zack pula masih belum pulih daripada kecederaan hamstring, dan diharapkan saya ada pilihan terbaik lain jika keadaan memerlukan.

"Walaupun pelatih kali ini dikatakan terbaik, saya masih perlu melihat keadaan semasa semua pemain kerana kita perlukan pemain terbaik," kata Rajagobal.

Selepas aksi menentang Filipina, skuad Harimau Malaya bakal berkunjung ke Stadium Jalan Besar berdepan Singapura pada 8 Jun ini.


KOMEN : THINK POSITIVE BUT NOT OVER CONFIDENCE KALAU NAK BERJAYA...

No comments: