Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 14 May 2012

Perdana Menteri lepaskan konvoi KMJ 2012


DARI UTUSAN MALAYSIA
14/5/2012
NAJIB Tun Razak mengibarkan bendera Johor sebagai tanda pelepasan Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar memulakan Kembara Mahkota Johor 2012 di pekarangan TJ Mart, Kulaijaya, Johor, semalam. - UTUSAN/NASIRRUDDIN YAZID

KULAIJAYA 13 Mei - Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan melancarkan Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2012 dan mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana sudi hadir dan melepaskan konvoi motosikal berkuasa besar yang diketuai baginda sendiri.

Dalam titahnya, Sultan Ibrahim turut menyatakan penghargaan kepada sumbangan besar yang diusahakan Najib kepada Tabung KMJ 2012 bagi membolehkan jumlah barangan untuk disumbangkan kepada rakyat kurang bernasib baik meningkat dua kali ganda berbanding jelajah tahun lalu.

"Jika Perdana Menteri mempunyai walkabout dan Jelajah Janji Ditepati, saya pula ada Kembara Mahkota Johor untuk dekati rakyat dan rapatkan hubungan istana. Sumbangan pelbagai barangan berbentuk peralatan adalah untuk ubah nasib mereka demi kehidupan lebih baik.

"Adalah lebih baik memberi pancing untuk makan setahun daripada memberi ikan untuk makan sehari," titah baginda pada Majlis Pelancaran dan Pelepasan Kembara Mahkota Johor 2012 di TJ Mart, Saleng, di sini hari ini.

Selain Perdana Menteri, hadir sama Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi; Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman; Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Obet Tawil; Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek dan Ahli Parlimen Kulai, Tan Sri Ong Ka Ting.

Baginda juga berkenan mencabut nombor bertuah untuk dua motosikal jenama EX5 yang dimenangi oleh seorang pekerja Southern Waste Management Environment Sdn. Bhd. (SWM), Misran Janis, 48, dan peniaga, Choo Nyook Few, 62.

Sultan Ibrahim yang diiringi Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail; Tunku Temenggong, Tunku Idris Iskandar dan putera ketiga baginda, Tunku Abdul Jalil bersama konvoi 30 motosikal berkuasa besar dilepaskan oleh Najib untuk menuju ke Pengerang, Kota Tinggi bagi merasmikan Projek Pembangunan Loji Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID).

Terdahulu dalam ucapannya, Najib turut menyatakan rasa terharu kerana ini kali pertama beliau diberi penghormatan melepaskan konvoi Kembara Mahkota Johor yang disifatkannya sebagai unik kerana diketuai seorang raja yang turun ke seluruh pelosok negeri untuk meninjau keadaan rakyat jelata.

"Jika kita sentiasa mendekati rakyat, proses jalinan hubungan akan berjalan dengan lancar. Johor kini di ambang pembangunan yang besar melalui Iskandar Malaysia yang diusahakan kerajaan sedia ada dan bersama Tuanku, bahkan projek besar RAPID akan dirasmikan sebagai tapak pelaburan terbesar di Malaysia.

"Kita tidak mungkin menjanjikan sesuatu yang takkan dapat dicapai, tidak seperti pembangkang yang janji bermacam-macam semasa pilihan raya dulu tetapi masih tak tercapai. Kerjasama kerajaan negeri dan Pusat menjadikan ia satu entiti sama supaya pelbagai kemajuan dapat dicapai," katanya.

No comments: