Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Sunday 27 May 2012

Pas cuba perangkap UMNO - Ibrahim Ali


DARI UTUSAN MALAYSIA
26/5/2012
Ibrahim Ali menyampaikan sumbangan kepada salah seorang daripada 220 pelajar dari Parlimen Pasir Mas yang mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) seluruh negara dalam peringkat diploma dan ijazah di Pasir Mas, semalam.

PASIR MAS 25 Mei - Pas sebenarnya cuba memerangkap UMNO apabila menimbulkan kembali isu muzakarah dengan menetapkan syarat yang bertujuan menimbulkan persepsi pada rakyat bahawa UMNO adalah sebuah parti yang menolak Islam.

Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, tindakan terdesak itu dibuat selepas Pas menyedari imej parti itu sudah tercalar ekoran tindakan mereka bersekongkol dengan pembangkang termasuk Datuk S. Ambiga serta telah diperalatkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata, akibat tersilap memilih kawan, Pas sebaliknya tidak berusaha membersihkan diri mereka sebaliknya cuba lari daripada kesilapan itu dengan sekali lagi cuba menjadikan UMNO sebagai mangsanya.

"Kalau mahu jumpa, jumpa sahaja..kalau nak mengenai Islam cakap sahajalah apa yang nak letak syarat. Tajuk pun biarlah dibincangkan tak payah nak menyinggung ini sebelum muzakarah lagi sudah menyinggung semua pihak.

"Kita tahu perlanggaran undang-undang dalam demonstrasi Bersih 3.0 dan siapa dia Ambiga maka akhirnya Pas mahu tutup isu ini dengan keluarkan isu muzakarah sekali lagi malah menetapkan tajuknya sebagai kenapa UMNO menolak Islam," katanya.

Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas bercakap kepada Utusan Malaysia selepas menyampaikan sumbangan sebanyak RM30,000 kepada seramai 220 pelajar dari Parlimen itu yang mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) seluruh negara dalam peringkat diploma dan ijazah.

Drama mengenai muzakarah itu merupakan isu yang ditimbulkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini bagaimanapun beliau selepas itu seperti dilaporkan media mendakwa muzakarah berkenaan bukan dengan UMNO sebaliknya bersama pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam reaksinya selepas itu bagaimanapun lantang menyatakan keinginannya yang mahu muzakarah dibuat antara UMNO dan Pas namun keikhlasan beliau juga turut dipersoalkan apabila menetapkan syarat yang perlu dipatuhi antaranya tajuk muzakarah itu adalah kenapa UMNO tolak Islam.

Namun dalam reaksi terbarunya hari ini, beliau akhirnya menarik balik kenyataan itu dan menyatakan persetujuan dengan Abdul Hadi.

KOMEN : LIDAH BERCABANG PAS SIAPA NAK PERCAYA...

1 comment:

Anonymous said...

SLM BRO..DH TERANG LG BERSULUH..PAS SAJE NAK PEDAJAL UMNO SUPAYA MASUK PERANGKAP DIORANG. SEKALIGUS JADI BANGSAT PENCACAI MCM DIORANG. PAS INGAT SEMUA RAKYAT BODOH MCM DIORANG KEHKEHKEH