Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Saturday 5 May 2012

Pertahan Islam, Perlembagaan



NAJIB Tun Razak menyampaikan ucapan selepas menunaikan sembahyang Jumaat di Masjid Razaleigh, Gua Musang, semalam. - utusan/Aizzul A.Majid

GUA MUSANG 4 Mei - Barisan Nasional (BN) tidak akan meminda Perlembagaan Persekutuan dan akan terus mempertahankan Islam sebagai agama rasmi bagi memastikan usaha untuk menegak serta mengembangkan agama suci itu dapat diteruskan.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kelmarin bahawa pakatan pembangkang akan meminda Perlembagaan Persekutuan untuk meletakkan Islam sebagai addin atau cara hidup, hanyalah cakap politik. Beliau berkata, Pas kini sudah hilang arah perjuangannya kerana desakan yang dibuat oleh sekutu rapatnya, DAP.

"Perlembagaan sudah ada, ketinggian Perlembagaan tetap kita pertahankan, itu pendirian BN, mana boleh Perlembagaan dipinda sewenang-sewenangnya. "Dia (Pas) sudah buat macam-macam perubahan daripada segi dasar mereka, mula-mula hendak negara Islam, atas desakan DAP tukar kepada kerajaan kebajikan, lepas itu timbul balik hukum hudud.

"Kini timbul pula nak pinda Perlembagaan nak jadikan addin. Ini dah dapat tentangan DAP sekarang... nampaknya satu kenyataan politik sahaja," katanya. Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Karnival Komuniti 1Malaysia peringkat negeri Kelantan di Padang Pusat Sivik di sini hari ini.

Turut hadir, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim; Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah.

Najib yang juga Pengerusi BN berkata, kedudukan Islam sebagai agama rasmi Persekutuan amat penting bagi memastikan dasar dapat digubal untuk membangunkan Islam.

"Dia (Abdul Hadi) kata hendak jadikan Islam sebagai satu cara hidup tetapi hakikatnya cara hidup sahaja tidak boleh menjadi undang-undang.

"Yang penting Islam agama Persekutuan. Dari situ kita boleh bangunkan Islam melalui dasar dan institusi yang kita wujudkan supaya Islam jadi addin atau sebagai cara hidup. Jadi tak perlu pinda Perlembagaan," katanya.

KOMEN : HADI TERSILAP CAKAP... SEBENARNYA DIA NAK CAKAP SOKONG NEGARA KOMUNIS MALAYSIA BILA MEREKA MENANG PRU 13... KERANA MENURUT KEHENDAKI DAN AGENDA DAP RASIS... KALAU DAH KELDAI TETAP KELDAI JUGA...

No comments: