Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 27 October 2011

Penuntut UiTM bakal cecah 10,000


Abdul Rahman Arshad menyampaikan diploma kepada graduan sambil disaksikan Dr. Jamil Hamali di Samarahan, Kuching, Sarawak, semalam.

SAMARAHAN 24 Okt. - Seramai 815 graduan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Sarawak menerima ijazah dan diploma pada majlis konvokesyen UiTM Ke-75 di Dewan Jubli kampus Samarahan di sini bermula hari ini.

Pada majlis yang berlangsung dalam tiga sidang itu, 547 graduan menerima ijazah dan diploma dalam bidang masing-masing pada sidang pertama dan kedua manakala 268 graduan lagi menerimanya pada sidang ketiga pagi esok.

Ia melibatkan graduan Fakulti Pengurusan Perniagaan, Fakulti Sains Pentadbiran dan Pengajian Polisi, Fakulti Seni Lukis dan Seni Reka, Fakulti Senibina, Perancangan dan Ukur serta Fakulti Perladangan dan Agroteknologi.

Turut terlibat ialah graduan Fakulti Sains Gunaan serta Fakulti Kejuruteraan Awam, Fakulti Pendidikan, Fakulti Sains Komputer dan Matematik, Fakulti Kejuruteraan Elektrik, Fakulti Kejuruteraan Kimia serta Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan.

Turut menerima ijazah dan diploma masing-masing ialah graduan Fakulti Pengurusan Maklumat, Fakulti Pengurusan dan Teknologi Pejabat serta Fakulti Sains Sukan dan Rekreasi.

Hadir menyampaikan ijazah dan diploma kepada para graduan ialah Pro-Canselor UiTM, Tan Sri Abdul Rahman Arshad.

Abdul Rahman Arshad ketika berucap berkata, UiTM bakal berhadapan dengan pertambahan bilangan penuntut yang dijangka mencecah 250,000 orang di seluruh negara menjelang 2015.

"Penuntut UiTM Sarawak pula bakal bertambah sehingga 10,000 orang menerusi tiga kampusnya iaitu di Samarahan, Mukah dan Kampung Pinang.

"Cabarannya di sini adalah bagaimana kita dapat memperkemaskan strategi menghadapi pertambahan ini tanpa mengurangkan kualiti akademik sedia ada," katanya.

Hadir sama Rektor UiTM Sarawak, Prof. Datuk Dr. Jamil Hamali.

KOMEN : TAHNIAH KEPADA YANG BERJAYA...

No comments: