Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 25 March 2015

HUDUD : DAP buat keputusan tidak masuk akal

TAK DAPAT KELDAIKAN PRESIDEN, CACAIKAN PENGIKUT OKLAH

25 Mac 2015 1:45 AM

KOTA BHARU 24 Mac – Pas negeri menyifatkan DAP membuat keputusan tidak masuk akal apabila hanya mahu memutuskan hubungan dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan bukannya dengan parti itu secara keseluruhannya.

Mohd. Amar

Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, DAP sepatutnya mengeluarkan kenyataan lebih jelas dan tidak perlu bermain wayang dengan ayat yang mengelirukan banyak pihak.

Beliau berkata, jika itu keputusan DAP, maka ini bermakna kepemim­pinan parti yang berteraskan kaum Cina itu juga telah memutuskan hubungan dengan Pas.

“Saya tidak faham kenapa putuskan hubungan dengan Presiden, sedangkan Presiden mewakili parti. Kenapa putuskan dengan Presiden tetapi tidak putuskan dengan parti, apa maksud DAP, saya sendiri tidak faham.

“Kami mendukung kepemimpinan Presiden, tolak Presiden bermakna tolak parti dan DAP jangan ingat dengan tindakan itu dia boleh menang. Keputusan tidak munasabah,” katanya kepada kepada pemberita ketika ditemui di pejabatnya, di sini hari ini.

DAP hari ini mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan Abdul Hadi berikutan tindakan Pas bertegas mahu melaksanakan hudud di Kelantan.

Pada masa sama, DAP turut menuduh Abdul Hadi sebagai pe­mimpin yang tidak bermaruah dan tidak jujur, selain tidak menghormati persetujuan Majlis Pimpinan pakatan pembangkang dalam isu itu sebelum ini.

Setiausaha Agung DAP yang belum disahkan, Lim Guan Eng dilaporkan berkata, keputusan sebulat suara dibuat oleh DAP kerana menganggap Abdul Hadi ‘pengkhia­nat’ dalam pakatan pembangkang kerana membentangkan usul rang undang-undang persendirian ber­kenaan hudud ke Parlimen tanpa pengetahuan parti itu.

Sebelum ini, Mohd. Amar mene­gaskan, Pas tidak kisah untuk bersendirian kerana sepanjang berada bersama-sama pakatan pembangkang, mereka sudah beberapa kali disisihkan rakan sekutu sehingga terpaksa berjuang bersendirian dalam pelbagai isu.

Sementara itu, Mohd. Amar yang juga Timbalan Menteri Besar berkata, tindakan DAP memutuskan hubungan dengan Pas akan merugikan pakatan pembangkang sendiri yang selama ini saling bergantung antara satu sama lain.

“Parti tidak boleh berdiri sendiri, Pas memerlukan DAP, DAP memerlukan Pas, PKR memerlukan Pas dan kita mencapai kejayaan hari ini kerana kerjasama yang terjalin ini.

“DAP juga bergantung pada Pas, kalau Pas tidak sokong belum tentu DAP boleh menguasai Pulau Pinang, Selangor. Siapa putus antara satu sama lain, semua akan rugi,” katanya.

Dalam pada itu ketika mengulas kenyataan Setiasusaha Agung PKR, Rafizi Ramli yang menyifatkan pelaksanaan Rang Undang-undang Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) di Kelantan bukan keutamaan berdasarkan pandangan ulama-ulama besar dunia, Mohd. Amar berkata, itu pandangan peri­badi beliau, Pas tetap akan meneruskan hasrat melaksanakan undang-undang Islam tersebut.

“Ulama mana yang beliau maksudkan. Itu pandangan beliau sahaja,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/dap-buat-keputusan-tidak-masuk-akal-1.73456#sthash.PFmceMma.dpuf