Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 17 March 2015

Kesal program sekolah dicemari unsur politik

17 Mac 2015 2:25 AM


SHAH ALAM 16 Mac – Tindakan pihak tidak bertanggungjawab mengedarkan risalah mendakwa Karnival Warna-warni anjuran Sekolah Kebangsaan (SK) Seksyen 7 di sini mempunyai agenda politik amat dikesali.


Risalah yang diedarkan kepada orang ramai agar tidak menghadiri Karnival Warna-Warni SK Seksyen 7, Shah Alam, Selangor, yang diadakan baru-baru ini. utusan/Saharuddin Abdullah

Naib Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah tersebut, Zulkeflli Zakaria berkata, tidak sepatutnya tuduhan sedemikian dilemparkan kerana pengan­juran program tersebut bertujuan meningkatkan kemudahan sekolah seterusnya kecemerlangan murid di situ.

Menurutnya, ibu bapa dan guru ternyata kecewa apabila niat baik mereka untuk anak-anak dicemari dengan unsur-unsur politik.

“Kami rasa sedih kerana perkara yang sepatutnya elok untuk pembelajaran anak-anak diselang-seli pula dengan perbuatan politik tidak sihat,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Zulkeflli mengulas mengenai risalah-risalah yang dikatakan diletakkan dalam peti surat rumah penduduk khususnya yang terletak berdekatan sekolah berkenaan.

Antara kandungan risalah itu mendakwa karnival tersebut merupakan program berunsur politik dan meminta penduduk supaya tidak mengunjunginya.

Karnival yang berlangsung dari 13 hingga 15 Mac itu dirasmikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada Jumaat lalu.

Penganjuran karnival itu bertujuan mengutip dana bagi pembinaan dewan terbuka untuk kegunaan murid-murid sekolah terbabit.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/kesal-program-sekolah-dicemari-unsur-politik-1.70406#sthash.Ks4jy9N5.dpuf


1 comment:

Onna said...

Kesian bila ada yang letak otak kat kepala lutut...harap yang mengedar risalah takder yang anaknya bersekolah kerajaan...sbb ibubapa SRK Seksyen 7 tentulah mahukan kemudahan dewan untuk kemudahan pembelajaran anak2 mereka...