Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 5 March 2015

MH370: Kehidupan waris dibelenggu derita

05 Mac 2015 12:31 AM


ORANG ramai menurunkan tandatangan sebagai sokongan dan doa pada kain rentang yang disediakan MAS. – REUTERS

BEIJING 4 Mac - Tanggal Ahad ini, genap setahun tragedi kehilang­an pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang membawa 239 orang penumpang dan anak kapal ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing.

Kebanyakan ahli keluarga mangsa menyifatkan kejadian itu sebagai ‘lubang hitam’ dalam kehidupan mereka kerana terpaksa berdepan dengan tekanan kuat dari segi emosi dan fizikal.

Seorang ahli keluarga mangsa, Li Hua, 58, yang baru sembuh sepenuhnya dari penyakit angin ahmar berkata, kehidupannya kini dibelenggu dengan rasa ‘perit’.

“Saya dapat rasakan ini satu pembunuhan, tetapi kenapa?. Saya perlu terus hidup untuk isteri saya dan berjuang mencari kebenaran,” jelasnya.

Sebahagian ahli keluarga berkenaan mengadu mengalami masalah kesukaran untuk tidur, hilang selera makan, dan ada yang mendapat serangan penyakit jantung serta darah tinggi semata-mata mahu menunggu jawapan misteri kehilangan tersebut.

“Ada yang tidak pulang ke China sejak 8 Mac lalu. Bagaimana kami mahu pulang ketika pe­rasaan kami begitu terluka,” kata Wang Rongxuan, 60, yang menolak keras dakwaan bahawa anaknya iaitu Hou Bo, 37, terkorban dalam nahas itu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/mh370-kehidupan-waris-dibelenggu-derita-1.65976#sthash.qkPhkHGY.dpuf


No comments: