Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 31 March 2015

Menteri Besar akur titah Sultan Selangor

31 Mac 2015 1:38 AM

SHAH ALAM 30 Mac – Kepentingan rakyat dan kedaulatan ne­geri Selangor akan diutamakan dan dipastikan terjamin dalam perjanjian penstrukturan air di negeri ini, kata Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali.

MAXIMUS ONGKILI

Menurut Moha­med Azmin, beliau akan mengatur pertemuan dengan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr. Maximus Johnity Ongkili dalam kadar segera.

“Difahamkan beliau (Maximus) berada di Sabah beberapa hari dan sekembalinya beliau, saya akan tetapkan tarikh secepat mungkin di mana di peringkat pegawai telah mengadakan perbincangan sejak Isnin yang lalu.

“Selepas itu, saya akan bertemu dengan Menteri supaya perkara ini dimuktamadkan segera,” katanya ketika ditemui pemberita selepas perasmian Istiadat Pembukaan Persidangan Penggal Ketiga Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor Ke-13 oleh Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini.

Terdahulu, dalam titahnya, Sultan Selangor mahu semua pihak tidak mempolitikkan isu perjanjian penstrukturan semula industri perkhidmatan air di negeri ini demi menjamin kepentingan rakyat.

Mohamed Azmin berkata, kerajaan negeri komited untuk menamatkan perjanjian air dengan syarat kerajaan Persekutuan tidak berganjak dengan semangat, prinsip dan terma perjanjian utama yang telah ditandatangani.

“Perkara ini telah ditegaskan oleh Sultan Selangor supaya kerajaan negeri bertegas memelihara kedaulatan negeri dan kedua belah pihak perlu menghormati perjanjian yang telah ditandatangani demi kepentingan pengguna dan rakyat” ujarnya.

Sementara itu, beliau yang juga Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertegas akan mencari saluran alternatif bagi membebaskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, selepas petisyen pengampunan diraja oleh keluarganya ditolak.

“Saya akan berbincang dengan pihak keluarga dan pihak peguam Anwar untuk melihat apakah saluran lain yang boleh dikemukakan,” katanya









No comments: