Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 31 March 2015

F1: Ferrari terlalu pantas buat kami hari ini - Hamilton

AHAD, 29 MAC 2015 @ 8:10 PM

Oleh Khairil S Iswan



SEPANG: Kemenangan Ferrari di Grand Prix Malaysia 2015 menamatkan rentetan tujuh bulan kemenangan Mercedes AMG PETRONAS sejak tahun lalu namun ia masih dianggap positif oleh pelumbanya, Lewis Hamilton.

Begitupun, pelumba kelahiran Britain itu pantas meminta pasukannya mengatasi kelemahan yang berlaku di Litar Antarabangsa Sepang itu yang disifatkannya turut berpunca daripada kesilapan strategi.

"Mereka (Ferrari) terlalu pantas buat kami hari ini," kata Hamilton yang dilihat beberapa kali mempertikaikan strategi pasukannya menerusi radio dan dapat didengari di bilik media.

"Masih ada ruang yang boleh kami tingkatkan dan kamu tidak boleh memenangi segala-galanya.

"Agak baik untuk melihat pemenang daripada pasukan lain. Saya ketika ini bersedia untuk menghadapi saingan lebih mencabar ketika ini," katanya.

Sekalipun gagal mencatat kemenangan, Hamilton masih mengungguli carta teratas kedudukan pemandu dengan mengumpul 43 mata, hanya dibezakan dengan kelebihan tiga mata berbanding Vettel di kedudukan kedua.

Pada perlumbaan pembuka musim 2015 Formula Satu (F1) di Australia, dua minggu lalu, Hamilton menjuarai perlumbaan diikuti rakan sepasukannya, Nico Rosberg di kedudukan kedua dengan Vettel melengkapkan kedudukan podium.

Mencatat kemenangan cukup meyakinkan di Melbourne, jurang itu terus mengecil di Malaysia dan kesilapan strategi pantas dibayar dengan harga yang mahal.

Bos Mercedes, Toto Wolf turut mengakui peningkatan ditampilkan Ferrari yang memaksa pasukannya bekerja lebih keras.

PEMANDU Mercedes, Lewis Hamilton menduduki petak pertama dalam perlumbaan Formula Satu (F1), Sepang. -Foto AP


No comments: