Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 5 March 2015

Harimau Muda tidak 'retak'

05 Mac 2015 12:37 AM


Ong KIM SWEE (kanan) bertanggungjawab membawa skuad Harimau Muda yang akan beraksi pada Sukan SEA di Singapura, Jun ini, manakala Razip Ismail memimpin pasukan dalam kelayakan Piala Asia Bawah 23 tahun.

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Seri Afandi Hamzah (gambar) menegaskan tidak timbul sebarang kemungkinan wujudnya pemain berpuak-puak dalam persediaan dua pasukan muda negara ke kelayakan Piala Asia Bawah 23 tahun, 23 Mac ini dan Sukan SEA Singapura, Jun depan.

Katanya, kedua-dua pemain skuad bimbingan Razip Ismail dan Datuk Ong Kim Swee mampu bekerja sebagai sebuah pasukan, malah sentiasa berkongsi satu matlamat mencipta kejayaan buat negara.

“Tiada isu mungkin berpuak-puak sebenarnya. Mereka sentiasa bekerja sebagai sebuah pasukan. Tiada masalah malah kedua-dua kejohanan itu mendapat keutamaan kami memandangkan secara kebetulannya jadual pertandingannya berbeza.

“Tiada persediaan mana-mana pasukan yang akan terjejas walaupun ada pemain tertentu yang mungkin perlu bermain dalam kedua-dua kejohanan itu,” katanya selepas mesyuarat pengurus pasukan Sukan SEA Singapura di Wisma Majlis Olimpik Malaysia di sini, semalam.

Kata Afandi, Kim Swee kini giat meninjau prestasi pemain bawah 23 tahun dalam Liga Malaysia untuk dipanggil dalam fasa akhir persediaan, Mei ini ke Sukan SEA.

Kebanyakan pemain Harimau Muda A bimbingan Kim Swee sebelum ini, dianggap lebih senior dan berpengalaman, malah dikhuatiri sukar membentuk ke­serasian dengan anak-anak buah Razip yang lebih muda dan mungkin mewakili majoriti pemain kelayakan Piala Asia bawah 23 tahun.

Antara pemain Harimau Muda A yang dipanggil Razip menghadapi kelayakan itu ialah Nazmi Faiz Mansor, Syafiq Shaharudin, Razi Haziq, Mohd. Norazam, Syahrol Saad, Farhan Roslan dan Rathi Mariappel.

Malaysia selaku tuan rumah kelayakan anjuran Gabungan Bola Sepak Asia (AFC) itu, bakal berdepan Jepun, Vietnam dan Macau dalam Kumpulan I Zon Timur dari 23 hingga 31 Mac ini.

- See more at: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/harimau-muda-tidak-retak-1.66011#sthash.U0gI3VQl.dpuf

No comments: