Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Monday 9 March 2015

2,000 belia Shah Alam mohon masuk UiTM

09 Mac 2015 1:40 AM


AZHARI SHAARI (depan, tiga dari kiri) bersama Timbalan Ketua Bahagian, Datuk Abdul Rahim Mat Shah (depan, dua dari kiri), Naib Ketua Bahagian, Datuk Nor Hisham Ses (depan, empat dari kiri) dan Ketua Pemuda Bahagian, Ahmad Mua’adzam Shah Yaakop (kiri) melaungkan ‘Kami Mahu Masuk U’ bersama calon-calon pelajar Universiti Teknologi Mara dalam Program Jom Masuk U yang diadakan di Dewan Beringin, Seksyen 24 di sini semalam. – utusan/ABDUL RAZAK IDRIS

SHAH ALAM 8 Mac – Walaupun keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak cemerlang, namun demi mengubah masa depan yang lebih baik, 2,000 belia yang kebanyakannya daripada keluarga kurang kemampuan memohon melanjutkan pelajaran di Uni­versiti Teknologi Mara (UiTM) menerusi program Jom Masuk UiTM.

Ketua UMNO Bahagian Shah Alam, Datuk Azhari Shaari berkata, penganjuran program tersebut bertujuan memberi peluang kepada belia yang mendapat keputusan SPM sekurang-kurangnya tiga kredit meneruskan pendidikan tinggi, seterus­nya dapat mengubah nasib keluarga yang terpaksa berdepan kos tinggi di bandar besar.

“Program yang dianjurkan oleh UMNO Bahagian Shah Alam ini bukan sahaja mendapat perhatian warga bandar raya itu, malah ada yang datang dari Kuala Lumpur dan sejauh Miri, Sarawak.

“Kita berharap program sebegini dapat dikembangkan lebih jauh oleh semua UMNO bahagian di Selangor,” katanya semasa berucap merasmikan program tersebut di Dewan Beringin, Seksyen 24, di sini hari ini.

Calon-calon yang berjaya mendapat tempat di UiTM menerusi program berkenaan akan menjalani kursus pradiploma sebelum ke peringkat diploma.

Azhari menambah, pihaknya sentiasa komited menganjurkan program pendidikan untuk anak-anak warga bandar raya ini seperti tuisyen percuma menjelang pe­periksaan SPM pada tahun lalu.

- See more at: http://www.utusan.com.my/pendidikan/kampus/2-000-belia-shah-alam-mohon-masuk-uitm-1.67421#sthash.kiXaAMHp.dpuf


No comments: