Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Thursday 5 March 2015

LIWAT : Jabatan Penjara 
tolak hasrat Anwar 
ke Parlimen _ BUDAK TADIKA PUN TAHU...

05 Mac 2015 1:06 AM


KUALA LUMPUR 4 Mac – Hasrat Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menghadiri persidangan Dewan Rakyat minggu depan tidak akan menjadi kenyataan kerana permohonannya ditolak Jabatan Penjara.

Ahmad Zahid Hamidi

Perkara itu disahkan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi ketika dihu­bungi Utusan Malaysia melalui khid­mat pesanan ringkas (SMS), tetapi tiada penjelasan lanjut diberi.

Difahamkan Jabatan Penjara sudah pun menghantar surat kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, bagi memaklumkan perkara itu dan dipercayai surat berkenaan telah diterima hari ini.

Utusan dimaklumkan tindakan tersebut diambil kerana Anwar kini tertakluk kepada akta, peraturan dan prosedur penjara selepas suami kepada Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail itu didapati bersalah meliwat.

Selaras dengan penolakan oleh Jabatan Penjara itu, dipercayai Pandikar Amin akan mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara berkenaan tetapi belum dapat dipastikan tarikh tersebut.

Isnin lalu, Parti Keadilan Rakyat (PKR) menghantar surat kepada Pandikar Amin bagi memohon kebenaran untuk Anwar menghadiri sidang Dewan Rakyat atas alasan beliau masih ketua pembangkang.

Namun, Jabatan Penjara dalam kenyataan segeranya menegaskan layanan serta kemudahan terhadap semua banduan termasuk Anwar adalah sama, selaras dengan kete­tapan akta, peraturan dan prosedur.

Sebelum itu, pada 24 Februari lalu, keluarga Anwar menghantar petisyen kepada Lembaga Pengampunan bagi memohon pengampunan Yang di-Pertuan Agong selepas ketua pembangkang tersebut dihukum penjara lima tahun.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/jabatan-penjara-8232-tolak-hasrat-anwar-8232-ke-parlimen-1.66102#sthash.SJmTArvf.dpuf


No comments: