Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Tuesday 10 March 2015

Perbuatan cukup memalukan Malaysia

Demonstrasi sokong Anwar di United Kingdom

MOHAMMAD YASIR JAAFAR | 10 Mac 2015 12:57 AM


Wan Toren Wan Yusoff

KUALA LUMPUR 9 Mac - tindakan sekumpulan rak­yat Malaysia mengadakan demonstrasi di United Kingdom (UK), Sabtu lalu bagi menunjukkan sokongan terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijatuhkan hukuman penjara kerana meliwat adalah amat memalukan serta menjejaskan imej negara.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) UK, Wan Toren Wan Yusoff berkata, pihaknya amat kesal dengan penganjuran himpunan tersebut yang didalangi oleh pakatan pembangkang demi memburukkan nama negara sendiri atas kepentingan politik peribadi.

“Ini menunjukkan bahawa mereka langsung tiada jati diri, sifat patriotik, maruah dan harga diri, sekiranya mereka tidak setuju dengan kerajaan sekarang lebih baik tunggu sahaja pilihan raya umum akan datang.

“Berkempen dengan baik dan berhemah untuk mendapat sokongan rakyat. Bukan dengan memburukkan negara sendiri di luar negara,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Wan Toren, lebih memalukan, perhimpunan yang hanya disertai 40 orang itu turut membabitkan ahli Kelab Pelajar Undang-Undang Malaysia di UK.

“Kami berharap agar kerajaan mahupun pembangkang ti­dak menggunakan pelajar untuk kepentingan politik peribadi.

“Kami juga berharap agar pelajar menumpukan kepada pengajian dan kembali ke tanah air untuk mencurah bakti,” katanya.

Tegasnya, apa yang lebih penting rakyat jangan mudah terpengaruh dengan sebarang khabar angin serta dakwaan yang berbaur fitnah.

“Mereka sepatutnya meneliti dan menyelidik sesuatu berita terutama dari media sosial sebelum membuat sebarang kesimpulan,” katanya.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/politik/perbuatan-cukup-memalukan-malaysia-1.67819#sthash.jgWPNhop.dpuf


No comments: