Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Wednesday 11 March 2015

SMK Seksyen 19 sasar 25 calon raih semua A SPM 2015

11 Mac 2015 1:27 AM


dua orang guru SMK Seksyen 19, Zarina Md. Zain (lima dari kiri) dan Shuhaino Mohd. Sukor (empat dari kanan) serta pelajar mereka menunjukkan isyarat bagus sewaktu Majlis Pelancaran Program Tutor PT3 dan SPM di sekolah berkenaan di Shah Alam, Selangor, semalam. – utusan/Izham Jaafar

SHAH ALAM 10 Mac – Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 19 di sini menyasarkan sekurang-kurangnya 25 pelajarnya memperoleh A dalam semua mata pelajaran dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun ini.

Sasaran itu dinyatakan oleh Pengetuanya, Puteri Roslawati Hashim susulan pencapaian yang memberangsangkan pada SPM tahun lalu yang menyaksikan seorang calon sekolah itu mendapat keputusan 10A diikuti 8A (enam calon) manakala 11 lagi calon mendapat keputusan 7A dan 6A dalam pe­periksaan tersebut.

“Sebagai sebuah sekolah harian, pencapaian itu amat membanggakan bagi pihak kami. Justeru, kita berazam untuk memastikan sekurang-kurangnya 25 calon SPM pada tahun ini mendapat semua A dalam semua mata pelajaran.

“Sasaran ini mungkin boleh dicapai dengan program sokongan kecemerlangan pelajar seperti program Bitara yang diadakan oleh pihak sekolah, selain sokongan akhbar Tutor Utusan Malaysia,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Tambah Roslawati, pihaknya memilih Tutor kerana akhbar sisipan itu mampu memberi nilai tambah dalam pembelajaran dan pe­ngajaran kesemua calon SPM serta Pentaksiran Tingkatan 3 (PT3).

Beliau berharap kesemua pelajar tidak kira calon SPM mahupun PT3 merujuk kepada Tutor kerana terbukti mempunyai input selaras dengan sukatan pelajaran yang diajar di sekolah.

“Kita berharap pelajar dapat merujuk panduan pembelajaran Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT) yang terkandung dalam Tutor kerana boleh membantu mereka untuk menjawab soalan bersifat subjektif dengan lebih berkesan,” jelasnya.

Mengulas tentang pencapaian kokurikulum sekolah itu, beliau menyatakan pihaknya telah memenangi kejohanan ragbi peringkat daerah bawah 15 tahun pada tahun lalu.

Malah, beliau merancang untuk menjadikan sekolah itu sebagai pusat melahirkan jaguh-jaguh tempatan dalam sukan ragbi pada masa depan, selain berhasrat mengadakan kerjasama dengan pasukan ragbi terkemuka dunia, New Zealand All Blacks.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/smk-seksyen-19-sasar-25-calon-raih-semua-a-spm-2015-1.68139#sthash.6oZ96LPh.dpuf


No comments: