Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58
SALAM KEMERDEKAAN MALAYSIA KE 58

Sunday 17 April 2011

PRN SARAWAK - KOTA JANJI PADA YANG MENYOKONG


BN akan kotakan janji – TPM
DARI UTUSAN MALAYSIA
17.4.2011




MUHYIDDIN Yassin dan Abdul Taib Mahmud bersama para pemimpin lain meraikan kejayaan Barisan Nasional pada pilihan raya negeri Sarawak di Kuching, malam tadi.

KUCHING 16 April – Barisan Nasional (BN) akan mengotakan segala yang dijanjikannya kepada rakyat Sarawak dalam kempen 10 hari pilihan raya negeri ke-10 yang memberi semula mandat memerintah kepada parti itu.

Timbalan Pengerusi BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, serentak itu satu jawatankuasa diketuai Ketua Menteri akan meneliti segala keputusan dan pengumuman yang telah dibuat bagi projek-projek pembangunan yang dipersetujui di semua kawasan.

“Ini janji yang telah kita buat, kita akan tunaikan dengan pastikan tidak ada tempat di Sarawak yang tertinggal.

“Kita akan pikul amanah ini untuk mencapai cita-cita dan hasrat Sarawak untuk maju dan menjadi negeri berpendapatan tinggi.

“Kemenangan ini menjadi dorongan kepada kerajaan negeri untuk meneruskan kesinambungan dasar ekonomi dan pendidikan yang selari dengan Program Transformasi Kerajaan (GTP) pusat. Kerjasama dengan kerajaan negeri akan dipertingkatkan,” katanya pada sidang akhbar di kediaman Ketua Menteri di Demak Jaya di sini malam ini.

Mengenai kekalahan calon BN di kerusi-kerusi Cina yang ditandingi DAP, Muhyiddin berkata, BN akan meneliti puncanya.

“Kita akur dengan keputusan yang diambil mereka (pengundi Cina), kita aka teliti sebab musabab apa yang berlaku. Nampaknya trend yang berlaku di Semenanjung telah berulang di Sarawak tetapi ini tidak mematahkan semangat kita untuk berjuang,” katanya.

Ditanya sama pilihan raya negeri ini akan membuka laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13, kata beliau: “Pastinya keputusan pilihan raya Sarawak ini penting dan dan cukup memberangsangkan bagi BN dalam suasana politik baru ini.”

KOMEN : BN TIDAK PERLU MELAYAN KARENAH ORANG CINA YANG BERSIKAP TIDAK PERNAH BERTERIMA KASIH. SIKAP BERMUKA-MUKA ORANG CINA INI ADALAH KERANA MEREKA TELAH BERJAYA MEMBOLOT SEGALA PELUANG EKONOMI YANG DISEDIAKAN OLEH KERAJAAN. DIHARAP KERAJAAN BN WAJIB MELAYAN DAN MEMENUHI SEGALA JANJI KEPADA RAKYAT YANG MENYOKONG BN DAN BUKAN MENGANAK EMAS DENGAN MEMANJAKAN ORANG CINA DAN KAWASAN YANG TIDAK SUDI MENYOKONG KERAJAAN BN. GIVE THEM A LESSON. USAH DIPUJUK MEREKA YANG TIDAK SETIA KEPADA KERAJAAN. SUDAH SAMPAI MASANYA MENTALITI BN BERGANTUNG PADA UNDI ORANG CINA DIHAPUSKAN.

No comments: